شماره ۱۳۸۴ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۹ فروردين
صفحه را ببند
خبر

پانزدهمین جایزه بین‌المللی
 برای «بدون تاریخ، بدون امضاء»
فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» دومین ساخته سینمایی وحید جلیلوند و به تهیه‌کنندگی علی جلیلوند و احسان علیخانی، در ادامه موفقیت‌های بین‌المللی خود دو جایزه مهم از جشنواره فیلم لاس پالماس اسپانیا به دست آورد.
فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در جشنواره لاس پالماس موفق شد دو جایزه بهترین بازیگر مرد، برای نوید محمدزاده و جایزه فیلم منتخب تماشاگران را به دست آورد. این پانزدهمین جایزه بین‌المللی برای فیلم برادران جلیلوند محسوب می‌شود. «بدون تاریخ، بدون امضاء» همچنین سه سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر را به دست آورده است. امیر آقایی به‌عنوان نماینده برای دریافت جوایز در مراسم حضور داشت.
جشنواره فیلم لاس پالماس که با نام کامل جشنواره بین‌المللی فیلم لاس پالماس در گران کاناریا، همه‌ساله در جزایر قناری در شهر لاس پالماس برگزار می‌شود، بعد از جشنواره سن سباستین مهمترین جشنواره سینمایی اسپانیاست که از‌ سال 2000 به این‌سو برگزار می‌شود.
گفتنی است؛ این فستیوال که در زمینه‌های گوناگون برگزار می‌شود، یکی از بزرگترین بازارهای فیلم اروپا هم هست. هجدهمین دوره فستیوال لاس پالماس که از ۶ تا ۱۵ آوریل در این شهر زیبای اسپانیا برگزار شد، محل نمایش فیلم‌های مستقل و متفاوت کمتر شناخته‌شده‌ای از آسیا، اروپای شرقی، آفریقا و آمریکای لاتین بود که درنهایت فیلم وحید جلیلوند توانست جزو فیلم‌هایی باشد که بیشترین توجهات را جلب کرد. یکی دیگر از جذابیت‌های این فستیوال مراسمی است به نام شب عجیب که برای بزرگداشت فیلم‌های ترسناک در سطح شهر لاس پالماس برگزار می‌شود

غلامحسین صدری‌افشار درگذشت
غلامحسین صدری‌افشار، فرهنگ‌نویس صبح دیروز در ۸۴ سالگی درگذشت.
داوود موسایی (مدیرمسئول انتشارات فرهنگ معاصر) که ناشر کتاب‌های فرهنگ زنده‌یاد غلامحسین صدری‌افشار است، با تأیید این خبر گفت: آقای صدری‌افشار به دلیل مشکلات روده و با این‌که تحت عمل جراحی قرار گرفت، صبح دیروز درگذشت.
اطلاع‌رسانی درباره مراسم تشییع متعاقبا از طریق وب‌سایت انتشارات فرهنگ معاصر اعلام می‌شود.
غلامحسین صدری‌افشار متولد ۲۴ اسفند ۱۳۱۳، نویسنده، فرهنگ‌نویس، مترجم و پژوهشگر ایرانی بود که کتاب «فرهنگ معاصر فارسی» او یکی از آثار قابل توجه و معتبر در زمینه فرهنگ‌نویسی زبان فارسی محسوب می‌شود.

برندگان جایزه پولیتزر ۲۰۱۸
شهروند| برندگان جایزه پولیتزر مشخص شدند. سایت رسمی جایزه پولیتزر اعلام کرد که رمان کمتر نوشته اندرو شین گریر موفق به کسب جایزه پولیتزر ‌سال ۲۰۱۸ در بخش ادبیات داستانی شده است.  در میان برندگان نهایی جایزه معتبر پولیتزر علاوه بر رمان کمتر نوشته اندرو شین گریر باید اشاره کرد که در بخش نمایشنامه نیز هزینه زندگی نوشته مارتینا ماجوک و در بخش زندگینامه آتش‌های چمنزار به قلم کارولین فریسر موفق به کسب جایزه پولیتزر در‌ سال ۲۰۱۸ شدند. جایزه بخش شعر نیز به نیمه روشن مجموعه شعر بین سال‌های ۱۹۶۵ تا ۲۰۱۶ از فرانک بیدارت رسید. پولیتزر مجموعه جوایزی در حوزه‌های روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی است که از معتبرترین جوایز دنیا به حساب می‌آید. این جایزه از‌ سال ۱۹۱۷ به صورت سالانه اعطا می‌شود.


تعداد بازدید :  288