شماره ۱۳۸۴ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۹ فروردين
صفحه را ببند
ذره‌بين

نجات 6 خانوار عشایری گرفتار در برف
ایرنا| 6 خانوار عشایر گرفتار در برف منطقه ترس بخش پاپی نجات یافتند. با تلاش کارکنان اداره ‌کل امور عشایر و جمعیت هلال‌احمر لرستان 6نفر گرفتارشده در برف منطقه ترس سپید‌دشت نجات پیدا کردند. با کمک امدادگران جمعیت هلال‌احمر لرستان 20 تخته پتو، 6 تخته چادر، پلاستیک و مقادیری مواد خوراکی بین آنها توزیع شد. گفتنی است، شامگاه دوشنبه 6 خانوار عشایری لرستان به همراه‌ هزار و 500 رأس دام به علت بارش برف و سرمای شدید در منطقه سخت‌گذر ترس در بخش پاپی گرفتار شدند.

چوپانان گمشده در ارتفاعات سبزوار پیدا شدند
ایرنا| 2 چوپان که بامداد سه‌شنبه در ارتفاعات شملق این شهرستان گم شده بودند، با تلاش تیم امدادونجات این نهاد پیدا شدند. در پی خبری مبنی بر گم‌شدن 2 چوپان در ارتفاعات شملق این شهرستان گروهی از نجاتگران هلال‌احمر به منطقه اعزام شده و پس از 5ساعت جست‌وجو آنان را یافته و به سبزوار منتقل کردند. برای این عملیات، 2 کوهنورد و 4 امدادگر و نجاتگر با تجهیزات پزشکی به ارتفاعات شملق اعزام شده بودند. چوپانان مزبور به خاطر مرتع مناسب در ارتفاعات یادشده گوسفندان را برای چرا به این منطقه برده بودند که پنج رأس گوسفند نیز تلف شدند. کوه‌های شملق با ارتفاع حدود سه‌هزار متر نزدیک روستای ساروق شهرستان سبزوار قرار دارد. سبزوار در 230کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.

طوفان در یزد 10 مصدوم برجای گذاشت
ایرنا| وزش طوفان گردوخاک، دوشنبه‌شب در استان یزد 10 مصدوم برجای گذاشت. این تعداد مصدوم، پیامد تصادف زنجیره‌ای، واژگونی خودرو و تخریب دیوار بود. اورژانس ۱۱۵ با اعزام چند دستگاه آمبولانس به محل‌های حادثه به ارایه خدمات پیش‌بیمارستانی پرداخت و مصدومان از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند. تیم‌های درمانی اورژانس استان در نواحی مختلف شهر درصورت نیاز آماده خدمات‌درمانی به شهروندان هستند. رئیس اورژانس یزد با اعلام این خبر به مردم توصیه کرد: مردم به‌خصوص سالمندان و اطفال در زمان وقوع طوفان از توقف در فضای باز و تردد در کنار ساختمان‌های نیمه‌ساز، فرسوده و درختان کهنسال خودداری کنند.
در هر 4کیلومتر از جاده‌های اصلی استان یزد یک پایگاه اورژانس مستقر است، تعداد پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای، شهری و پیش‌بیمارستانی استان 42 مورد است که از این تعداد 11 پایگاه شهری و بقیه جاده‌ای است. پایگاه‌های موجود با 62 دستگاه خودرو آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک فروند بالگرد، 10موتور آمبولانس و 256 نیروی تکنیسین به مردم خدمات ارایه می‌کنند. کارشناس اداره کل هواشناسی یزد، سرعت وزش طوفان گردوخاک، عصر دوشنبه در شهر بافق را 102 و شهر یزد 72کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.
طوفان گردوخاک و بادهای فصلی، همه‌ساله در اواخر و اوایل هرسال، دشت یزد- اردکان را در برمی‌گیرد.

کشف تریاک در بسته پستی واشرهای صنعتی
ماموران گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) در بازرسی از یک بسته پستی حاوی انواع واشرهای صنعتی موفق به کشف تریاک شدند. ماموران با استفاده از دستگاه‌های کنترلی و ایکس‌ری به محتوی بسته مشکوک شده و به بازرسی آن اقدام کردند. بسته حاوی واشرهای صنعتی بود که موادمخدر به شکل ماهرانه‌ای روی سطح این واشرها جاسازی شده بود. در گمرک امانات پستی فرودگاه امام خمینی(ره) تریاک، شیره و قرص‌های روانگردان بیشترین حجم موادمخدر کشف‌شده در بسته‌های پستی بوده‌اند. گزارش‌های منتشرشده از سوی گمرک کشور درخصوص کشفیات موادمخدر در دو‌سال اخیر نشان می‌دهد همزمان با الکترونیکی‌شدن گمرک و راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی و مجهز‌شدن گمرک به ابزارهای کنترلی و سگ‌های موادیاب قاچاقچیان از راه‌های متفاوتی برای جابه‌جایی موادمخدر استفاده می‌کنند. عملکرد گمرک در سال‌های اخیر جایگاه این سازمان را در میان کشورهای عضو سازمان جهانی ارتقا داده است. گمرک ایران در‌ سال 2017 توانست در کشفیات موادمخدر مقام اول را در جهان کسب کند.


تعداد بازدید :  368