شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
عدد خبر

55 ‌درصد موجودی «ریال»، ایران‌چک است

مجید صنیعی، مدیرکل سازمان تولید اسکناس بانک مرکزی گفت: 5 تا 7‌درصد از 8‌میلیارد اسکناس در جریان چک‌پول است که در بخش ریالی 55‌درصد کل مبلغ در جریان را شامل می‌شود. تا زمانی که نیاز جامعه به اسکناس‌های خرد 100، 200 و 500 تومانی باشد ما مامور چاپ هستیم و هرچه به میزان ضرب سکه‌ها اضافه شود از اسکناس‌ها کاسته خواهد شد.

7/3 میلیون  لیتر کاهش مصرف بنزین در‌ سال 93

هاشمی، معاون ستاد سوخت با اعلام این‌که سهمیه بنزین یارانه‌ای در ‌سال 93 نسبت به‌ سال 92 به‌طورکلی 7،3‌میلیون لیتر کاهش یافته است، اظهار کرد: متوسط مصرف روزانه  بنزین از 67‌میلیون لیتر در سال قبل به کمتر از 63‌میلیون لیتر در‌ سال 93 رسیده است. همچنین با توجه به مصرف روزانه کمتر از 70‌میلیون لیتر بنزین، حجم واردات بنزین کشور نصف شده است.

27 میلیارد  دلار افزایش فاینانس چینی

اسماعیل محصولی، قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره به توافق بزرگ اقتصادی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران و چین، اعلام کرد: حجم فاینانس‌های چینی از 23‌میلیارد دلار به بیش از 50‌میلیارد دلار برای تأمین مالی کل پروژه‌های صنعتی، عمرانی و اقتصادی کشور افزایش یافت.

800 ‌میلیارد تومان پول کشور کجا رفت؟

عبدالناصر همتی، مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این‌که امروز به بانک‌ها فشار عظیمی وارد شده، افزود: شرایط خاصی است، هم بانک‌ها از مشتریان گله دارند و هم مشتریان از بانک‌ها؛ 800‌میلیارد تومان پول کشور ظرف 8‌سال گذشته مشخص نشد که کجا رفت. باید پرسیده شود که مقصر مدیران بانکی هستند یا جای دیگر؟ او گفت: متاسفانه در 8‌سال گذشته وام‌های زیادی بابت طرح‌های زودبازده به اشخاص یا شرکت‌هایی اعطا شد که به نظر من بعضی از این طرح‌ها اصلا بازده کافی نداشتند.

 


تعداد بازدید :  346