شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
روی خط خبر

دیدار خانواده خلبان شهید چاغروند با یادگار امام
چند تن از اعضای خانواده خلبان شهید امیر سرلشکر غلامرضا چاغروند با یادگار امام دیدار کردند.  به گزارش جماران، در این دیدار که در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد، خواهر شهید چاغروند چگونگی شهادت برادرش را برای حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی تشریح کرد.  در این دیدار سردار غیاثی‌راد جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز گزارشی را از پیگیری‌های انجام‌شده در دوران دفاع مقدس برای کشف پیکر آن شهید ارایه کرد و بر جایگاه رفیع آن شهید به دلیل احترام ویژه به مقام بلند امام راحل تأکید کرد.  این خلبان شهید که در یگان هوانیروز کرمانشاه خدمت می‌کرد، پس از اسیر شدن توسط نیروهای رژیم بعث عراق در تاریخ 12 مهر 1359، از سوی آنان برای اهانت به ساحت امام‌خمینی(س) مورد فشار قرار می‌گیرد که با امتناع او از این کار، سرش را از بدنش جدا می‌کنند.

وزیر کشور: 2 گزارش درباره پرونده اسیدپاشی به دولت ارایه کردم
وزیر کشور با تأکید بر این‌که پیگیر پرونده اسیدپاشی‌های اصفهان است از مردم خواست تا به وزارت کشور و دیگر دستگاه‌ها و مسئولان اعتماد کنند. به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه اجلاس ارتقای توانمندی‌های شوراهای فرهنگ عمومی کشور افزود: دامنه گسترده تحقیقات برای دستگیری عاملان اسیدپاشی‌های اصفهان همچنان در استان اصفهان و دیگر استان‌ها درحال انجام است و بررسی افراد مظنون همچنان ادامه دارد. وی، حادثه اسیدپاشی را مسأله مهمی دانست و خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری از این مسأله بسیار متأثر است و دستورات صریحی را به بنده و دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرد.
رئیس شورای امنیت کشور همچنین از تشکیل کارگروهی متشکل از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، بسیج و دادستانی برای بررسی و رسیدگی پرونده اسیدپاشی اصفهان خبر داد و گفت: بنده نیز تاکنون دو بار در جلسه هیأت دولت گزارشی از وضع پیگیری و نتایج بررسی‌های اسیدپاشی ارایه کردم و هر روز نیز از طریق شورای تأمین استان، پیگیر این پرونده  هستم.
رحمانی‌فضلی یادآور شد: رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس شورای اسلامی درباره پرونده اسیدپاشی اصفهان نیز تأکیداتی داشته‌اند.
وزیر کشور اظهار امیدواری کرد این ماجرا با دستگیری عامل یا عاملان اصلی این حادثه پیگیری شود و پاسخ درستی به مردم داده شود.

در جلسه دیروز مجمع تشخیص صورت گرفت  
گزارش شمخانی و علوی از نتایج مذاکرات مسقط
علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی و سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات گزارشی را از نتایج مذاکره هسته‌ای هیأت ایرانی با گروه 1+5 به‌ویژه مذاکره در مسقط و آخرین وضع سیاسی، نظامی در کشورهای عراق و سوریه ارایه کردند. به گزارش ایسنا، در جلسه   مجمع تشخیص مصلحت نظام، شرایط عزل رئیس‌کل بانک مرکزی به تصویب رسید.  پس از حل معضل شرایط نصب رئیس‌کل بانک مرکزی در جلسه گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام مقرر شد:
رئیس‌کل بانک مرکزی بنا به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و پس از تصویب هیأت دولت، با تأیید و حکم رئیس‌جمهوری منصوب شود. در جلسه دیروز این مجمع، حل معضل شرایط عزل رئیس‌کل بانک مرکزی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم‌گیری شد. شایان ذکر است در نامه رهبری معظم انقلاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص رفع معضل عزل و نصب رئیس‌کل بانک مرکزی تأکید شده است: لازم است مجمع محترم برای یافتن راه‌حل معضل مذکور مشاوره لازم را انجام دهد، به‌گونه‌ای که نصب و عزل و پذیرش استعفای رئیس‌کل بانک مرکزی در اختیار رئیس قوه مجریه باشد و بدیهی است که نظارت مراجع نظارتی به منظور اجرای دقیق و کامل قوانین و مقررات و حسن جریان امور باید تأمین شود. براساس همین رهنمود، در جلسه   مجمع تشخیص مصلحت نظام که علاوه بر اکثریت اعضا، وزیر اطلاعات، قائم مقام بانک مرکزی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و معاون حقوقی رئیس‌جمهوری نیز حضور داشتند، در مورد رفع معضل شرایط عزل رئیس‌کل بانک مرکزی بحث، تبادل‌نظر و مقرر شد:
رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به پیشنهاد رئیس‌جمهوری و پس از بحث و بررسی و در صورت تمایل دفاع رئیس‌کل از خود در هیأت دولت، با رأی دوسوم اعضای هیأت دولت تصویب و با تأیید حکم رئیس‌جمهوری صورت می‌گیرد.
در بخش ضوابط عزل نیز مقرر شد:
- در صورت تحقق یک یا چند بند از شرایط ذیل، عزل و جایگزینی رئیس بانک مرکزی محقق خواهد شد:
- از دست دادن یک یا چند شرط از شرایط مذکور یا احراز فقدان یک یا چند شرط احراز منصب
- عدم توانایی یا کوتاهی در انجام وظایف قانونی و در تحقق اهداف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
- پذیرش استعفای رئیس‌کل، توسط رئیس‌جمهوری انجام می‌گیرد.


تعداد بازدید :  296