شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در دیدار وزیر خارجه ونزوئلا:
دوستی ایران و ونزوئلا برای همیشه ادامه می‌یابد

رئیس‌جمهوری با بیان این‌که ایران و ونزوئلا در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی اشتراک نظر دارند، اظهار داشت:  ایران و ونزوئلا دو کشوری هستند که نزدیکی‌شان به‌خاطر نوع تلقی و دیدگاهشان نسبت به مسائل جهانی است، بنابراین این پیوند و دوستی برای همیشه ادامه پیدا خواهد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی عصر دیروز در دیدار «رافائل رامیرز» وزیر امورخارجه ونزوئلا با بیان این‌که ونزوئلا یک کشور دوست برای جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها محسوب می‌شود، گفت:  اگرچه از نظر جغرافیایی با هم فاصله داریم ولی از لحاظ فکری با هم نزدیک و دو کشور مهم و انقلابی در دو نقطه حساس جهان هستیم.
رئیس‌جمهوری تصریح کرد:  ایران و نزوئلا باید در همه زمینه‌ها در کنار هم بوده و یکدیگر را یاری کنند تا دشمنانمان نتوانند علیه منافع ملت‌هایمان، قدم‌ بردارند.
 روحانی در ادامه ضرورت همفکری درخصوص مسائل مهم اقتصاد جهانی به‌ویژه نوسانات قیمت نفت را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت:  التهاب بازار و افزایش و کاهش ناگهانی قیمت نفت، ثبات اقتصاد جهانی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد از این‌رو باید تلاش شود تا نفت، قیمت متعادلی داشته باشد.
رئیس‌جمهوری همچنین با تأکید بر افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی و تسریع در اتمام طرح‌ها و پروژه‌های موجود بین دو کشور گفت: در زمینه روابط دوجانبه به‌ویژه درخصوص مسائل اقتصادی همواره در پی توسعه روابط خواهیم بود.
رامیرز وزیر امورخارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با ابلاغ سلام رئیس‌جمهوری ونزوئلا به حسن روحانی گفت: ونزوئلا دوستی بزرگی را با ایران بنا کرده و مصمم است همکاری‌ها و مناسبات خود با ایران را هر چه بیشتر ارتقا دهد.
 وزیر امورخارجه ونزوئلا خاطرنشان کرد: ونزوئلا در تمامی عرصه‌های بین‌المللی در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.


تعداد بازدید :  190