شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
نگاهی به تحولات اخیر اینتر
گردگیری با شال آبی و سیاه

شهروند| اتقاقی که قرار بود پس از کسب یک نتیجه نامطلوب دیگر و این‌بار در دربی هفته آینده میلان رخ دهد، چند روز زودتر رخ داد و یکی از مورد بحث‌ترین مربیان تاریخ اینتر با حکم اخراج اریک توهیر، مالک اندونزیایی باشگاه جای خود را به روبرتو مانچینی، این فوق‌تخصص قهرمانی در جام‌حذفی ایتالیا داد.
رویاهای برباد رفته
مانچوی دوست‌داشتنی ایتالیایی‌ها در حالی با قرارداد 5/2ساله به اینتر برگشت که نرآتزوری در طول یک‌سال و 5ماه و 21روز مربیگری ماتزاری یکی از بدترین روزهای دوران معاصر تاریخ خود را به چشم دید. اوضاع به‌حدی بد بود که تیم در پایان فصل گذشته برای سومین‌بار متوالی و شهر میلان برای اولین‌بار از فصل 2002-2001 در لیگ قهرمانان حضور نیافت. مردی که قبلا بهترین عنوان ناپولی از دوران مارادونا تا به حال را رقم زده بود، 25برد، 20تساوی، 11باخت و میانگین 44.64‌درصد پیروزی (دومین میانگین برتر دوران مربیگری‌اش) را در لباس مربیگری قهرمان سابق اروپا تجربه کرد اما مهره‌چینی غلط و عدم القای حس پیروزی به بازیکنان، او را مقابل هواداران قرار داد. در نهایت شکست از پارمایی که چندی بعد از شکار اینتر، سنگین‌ترین شکست تاریخش در سری A را تجربه کرد به عمر مربیگری یکی از خوش‌تیپ‌ترین مربیان تاریخ نرآتزوری خاتمه داد.
مانچوی پرامید
حالا اینتر دست نیاز به سوی متخصص جام‌حذفی ایتالیا دراز کرده است. مردم شهری که به خوش‌حافظه بودن و رعایت جزییات معروف هستند، از یاد نمی‌برند که پایان انتظار 17ساله اینتر برای فتح اسکودتو در روزهای مربیگری مانچو رقم خورد. 3قهرمانی متوالی در سری A، او را به چهره محبوب هواداران تبدیل کرد اما عمر حضورش در جوزپه مه‌آتزا دیری نپایید. تنها، نفر جانشین او به معنای واقعی «خلف» بود و بعد از 3گانه مورینیو، مربیانی مانند بنیتس، لئوناردو، رانیری، گاسپارینی و استراماچونی هرچه بیشتر سعی کردند، کمتر موفقیت به تکرار دوران درخشان گذشته نرآتروزی شدند؛ به‌حدی که پس از 3گانه ‌سال 2010، دومین تیم پرافتخار سری A تنها یک قهرمانی سری A  و یک قهرمانی در جام‌جهانی باشگاه‌ها را به لیست افتخاراتش افزوده است. مانچو با وعده افتخارات بیشتر، پای قرارداد 5/2ساله را امضا کرد: «هدف من، سوم کردن تیم و راهیابی به فصل آینده لیگ قهرمانان است. اگر بخواهیم 1-3-2-4 بازی کنیم، مجبورم به کواچیچ نقس محوری‌تری بدهم. در فکر جذب لاملا تاتنهامی هم هستم.» اریک توهیر، رئیس فعلی و ماسیمو موراتی، مالک سابق اینتر از اقدام رخ داده ابراز رضایت کرده‌اند اما تنها زمان صحت تصمیمات مرد اول اجرایی باشگاه را نمایان می‌کند. فعلا مانچو علاوه بر درآوردن شال‌گردن خاک‌خورده دوران اول حضورش در اینتر از کمد اتاقش، باید خاک حجیم روی افتخارات باشگاه را هم گردگیری کند.


تعداد بازدید :  221