شماره ۳۴۲ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
انفجارهای سریالی در خیابان‌های تایوان 25 کشته و 271 زخمی بر جای گذاشت و ترس را به جان مردم شهر انداخت
انفجارهاي مرگبار در تایوان

 شهر در سکوت شبانگاهی فرو رفته بود.  مردم شهر خسته از یک روز کاری خود را برای خواب شبانگاهی آماده کرده بودند که ناگهان صدای چند انفجار شدید آرامش شهر را بر هم زد.  انفجارهایی شدید و مرگباری که با کشته شدن 25 نفر از اهالی و زخمی شدن 271 نفر دیگر پایان یافت.  
ساعت‌های پایانی روز 31 جولای ‌سال‌جاری بود که ساکنان شهر کائوشیونگ در جنوب تایوان متوجه بوی تندی شبیه گاز شدند که در فضای شهر پخش شده بود. منشأ بوی تند از داخل فاضلاب‌های زیر خیابان‌های شهر بود اما هیچ‌کس از حادثه مرگباری که قرار بود رخ دهد، خبر نداشت.  هنوز چند دقیقه‌ای از نیمه‌شب نگذشته بود که ناگهان صدای انفجارهای مهیب در خیابان‌های شهر همه اهالی را وحشت‌زده کرد. شدت انفجار به‌حدی بود که زمین به لرزه درآمد.  وقتی مردم شهر هراسان به خیابان‌ها آمدند با صحنه‌ای هولناک روبه‌رو شدند. به گفته شاهدان ماجرا در شهر غوغایی برپا شد.  انفجار به‌حدی شدید بود که تمام آسفالت‌های خیابان‌ها از بین رفته بود و بسیاری از خودروهایی که درکنار خیابان پارک شده بودند به اطراف پرتاب شده و دچار آتش‌سوزی شده بودند. اجساد کسانی که در این حادثه جان باخته بودند در خیابان پخش شده بود در بعضی از مناطق حتی ارتفاع شعله‌های آتش تقریبا به اندازه یک ساختمان 20 طبقه نیز می‌رسید.  
عملیات امدادرسانی
اداره آتش‌نشانی محلی با دریافت خبر انفجار در خیابان‌هاي شهر منطقه کائو هسیونگ سیتی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند. وقتی امدادگران در محل حادثه حاضر شدند، در همان بررسی‌های اولیه متوجه شدند که فرسودگی لوله‌های گاز شهر باعث نشت و انفجار لوله‌ها شده و این حادثه هولناک را رقم زده است این درحالی بود که در اثر این انفجار شکاف عمیقی در یکی از خیابان‌های محله سیانجن ایجاد شده بود و چند وسیله نقلیه و خودرو امدادرسانی نیز در آن سقوط کرده بودند.  آتش‌نشانان در حال خاموش‌کردن آتش بودند و از طرفی دیگر عملیات برای پیدا کردن ردی از حادثه‌دید‌گان همچنان داشت. قدرت انفجار به‌حدی بود که آتش‌نشان‌ها در جریان عملیات امدادی برخی از خودروها و مصدومان این حادثه مرگبار را بر بام خانه‌های 3 یا 4 طبقه پیدا کردند.  سرانجام امدادگران پس از 24 ساعت تلاش بی‌وقفه آتش را مهار  كرده و توانستند  مصدومان را نجات داده و به بیمارستان منتقل کنند.  به گزارش آتش‌نشانی در این حادثه حدود 21 شهروند و 4 نفر از امدادگران جان خود را از دست داد.  
زوایای دیگر حادثه
25 نفر از آتش‌نشانان و نیروهای امدادی در این حادثه زخمی شدند و 4 نفر از امدادگران به کام مرگ فرو رفتند. به گزارش خبرگزاری رسمی تایوان دلیل انفجارها به احتمال زیاد نشت مواد پتروشیمی بوده است. با این همه دولت همچنان مشغول تحقیق در مورد موضوع است. وزیر اقتصاد تایوان نیز می‌گوید: احتمالا نشت گاز دلیل انفجارها بوده اما آنها هنوز در این مورد اطمینان ندارند. فرمانداری کائوشیونگ گفته است روز جمعه بیشتر آتش‌ها خاموش شده‌اند اما در برخی مناطق همچنان آتش‌سوزی ادامه داشته که با کمک آتش نشانان این حریق گسترده مهار شد.


تعداد بازدید :  55