شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
زیر فشارهای سیاسی شانه خالی نکنید

مصطفی کارخانه سرمربی اسبق تیم‌ملی والیبال

با توجه به رشد والیبال ایران در سال‌های اخیر و نتایجی که تیم‌ملی بزرگسالان در رقابت‌های بین‌المللی‌اش نظیر لیگ جهانی، مسابقات قهرمانی جهان و... رقم زده، به نظر می‌رسد قدرت‌های بزرگ جهان که بعضا در این یکی، دو ساله مقابل غیورمردان والیبال کشورمان شکست را پذیرا شده‌اند، نمی‌توانند حضور یک قدرت نوظهور را در کنار خود ببینند. آنها به دلیل مسائل سیاسی و ترسی که از آینده والیبال ایران دارند، متاسفانه کارهایی را انجام می‌دهند که مانع پیشرفت والیبال ایران شود.
این واقعا جای تاسف دارد که ابتدا سازمان بزرگی مثل فدراسیون جهانی در حضور صدها نفر اعلام می‌کند، میزبانی یک رقابت جهانی را به ایران واگذار کرده اما با تغییر موضعش حرف‌های خود را نقض کرده و حتی می‌گوید که میزبانی به کشور دیگری داده شده است. این مسائل ضعف کشورهای دیگر را مقابل قدرت والیبال ایران نشان می‌دهد که نمی‌توانند در زمین مسابقه در برابر بازیکنان ما ایستادگی کنند و به چنین راه‌هایی رو می‌آورند.
البته از نظر من، این موضوعات نباید باعث تضعیف روحیه والیبالیست‌های ایرانی شود، بلکه بازیکنان باید با کمک فدراسیون و مربیان راه پیشرفتی که آن‌را در پیش گرفته‌اند را ادامه داده و بدون توجه به این مسائل حاشیه‌ای از تمام پتانسیل خود در مسابقات ‌سال آینده استفاده کنند.
این بهترین روش برای پاسخ دادن به اقدامات غیرورزشی و غیراخلاقی برخی است که به دنبال حاشیه‌سازی و تضعیف والیبال ایران هستند. حتی با بی‌توجهی به این مسائل، مقام‌های به دست آمده، ارزشمندتر از گذشته خواهند بود و بازیکنان نیز شایستگی خود را به شکلی جدید ثابت می‌کنند. در همین رابطه بازیکنان و مربیان باید جمع‌کردن بحث‌های حاشیه‌ای را به فدراسیون سپرده و برای آمادگی هر چه بهتر خود در لیگ والیبال با تلاش بیشتری کار کنند.


تعداد بازدید :  218