شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
داعش در سوریه به جنایات جنگی مشغول است

بازرسان سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کردند که شبه‌نظامیان داعش در مناطق تحت کنترل این گروه در سوریه به انجام جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در مقیاس گسترده‌ای مشغول هستند.
کمیسیون تحقیق سازمان ملل درخصوص مسائل سوریه، روز جمعه و در نخستین گزارش خود، تصویر هولناکی از زندگی در مناطق تحت کنترل داعش ارایه کرد. بازرسان از قتل‌عام، سر بریدن، شکنجه، برده‌داری جنسی و بارداری اجباری توسط اعضای این گروه خبر دادند.
در این گزارش آمده ‌است: «فرماندهان داعش این جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت را به شکل آگاهانه مرتکب شده‌اند و این اقدامات را با آگاهی کامل از غیرنظامی بودن و ناتوانی این افراد انجام داده‌اند» و در ادامه ذکر شده «آن‌ها به صورت جداگانه مسئول این جنایات هستند.» این کمیسیون همچنین خواستار آن شد تا این مجرمان در برابر مراجع قانونی نظیر دیوان کیفری بین‌المللی حاضر شوند. به گزارش الجزیره، این گزارش با استناد به بیش از 300 مصاحبه با افرادی که از مناطق تحت کنترل داعش گریخته‌اند و همچنین عکس‌ها و فیلم‌های ارایه شده توسط داعش، تصویر روشنی را از اوضاع تاریک این مناطق ارایه می‌دهد. بر اساس این گزارش، داعش که در مناطق تحت کنترل خود در سوریه و عراق «خلافت اسلامی» اعلام کرده‌است به دنبال آن است تا «با استفاده از ترور و تلقین، غیرنظامیان این مناطق را سرکوب کند و بر تمامی جنبه‌های زندگی‌شان مسلط شود.»
قتل‌عام، گردن زدن پسرانی که برخی از آنها تنها 15‌سال دارند، قطع عضو و شکنجه و
شلاق‌زدن مردم در میادین شهر درحالی‌که ساکنان و کودکان مجبور به تماشا هستند، در فهرستی به‌عنوان موارد این جنایات درج شده‌ است. در ادامه این فهرست نیز به مواردی نظیر استفاده گسترده از کودک‌سرباز‌ها، سنگسار زنان به اتهام زنا، برده‌داری جنسی از زنان و مجبور کردن این زنان به بارداری اجباری برای تولد فرزندان شبه‌نظامیان اشاره شده‌است.

 


تعداد بازدید :  191