شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
راز سیاه خودرو زردرنگ 3 مرد زورگیر

شهروند| 3 مرد سوار بر خودرو زردرنگ به كمين زنان مسافر مي‌نشستند تا به زورگيري‌هاي سياه دست بزنند. روز سوم آبان‌ماه وقتي زن جواني گريان خود را به كلانتري شرق پایتخت رساند و از زورگيري 3 مرد جوان سوار بر پژو 405 پرده برداشت، تيمي از اداره 16 پليس آگاهي تحت نظر بازپرس شعبه ششم دادسراي امور جنايي پايتخت وارد عمل شد.
زن جوان كه وحشت‌زده بود، به تيم تحقيق گفت: «ساعت 8 صبح قصد داشتم تا از بلوار ارتش به فلکه چهارم تهرانپارس بروم. سوار یک خودرو پژو 405 زردرنگ با 3 سرنشین شدم؛ هنوز لحظه‌ای نگذشته بود که ناگهان راننده به سمت جاده تلو تغییر مسیر داد. اعتراض کردم. با ضربات مشت و لگد می‌خواستند ساکتم کنند. راننده خودرو چاقویی را به سرنشین عقب داد. چاقو زیر گلویم گذاشته شد و سکوت کردم».
این زن در ادامه به کارآگاهان گفت: «سرنشینان خودرو پژو 405 زردرنگ تمامی اموال باارزش همراهم از قبیل وجه نقد، گوشی تلفن همراه و حتی چند تکه کوچک طلای همراهم را سرقت کرده و هیچ پولی برایم باقی نگذاشته بودند و همزمان با سرقت، راننده نیز به سمت جاده تلو حرکت می‌کرد. تصور می‌کردم که آنها پس از سرقت مرا رها خواهند کرد اما با توقف خودرو متوجه نیت شوم آنها شدم.
قصد داشتم با آنها درگیر شده و خود را نجات دهم اما آنها 3 نفر بودند و با حالتی دیوانه‌وار، با چاقو مرا تهدید به کشتن کردند. وقتی مرا تحت شکنجه و آزار قرار دادند در بیابان‌های جاده رها و با خودرو زردرنگشان از محل دور شدند».
گزارش گشت تاکسیرانی
 با آغاز تحقیقات، کارآگاهان با بهره‌گیری از تمامی بانک‌های اطلاعاتی به بررسی وقوع سرقت‌های مشابه با خودرو پژو 405 زردرنگ پرداختند. در طول مسیر تحقیقات، کارآگاهان به گزارشی از سازمان تاکسیرانی رسیدند که در آن عنوان شده بود که «گشت تاکسیرانی در تاریخ سوم آبان‌ماه در حوالی منطقه لشگرک (نزدیک به محل وقوع جنایت ) به یک خودرو پژو 405 که شماره پلاک آن شخصی بوده اما رنگ زرد آن کاملا به رنگ زرد خودروهای تاکسی شباهت داشته دستور توقف داده اما این خودرو از محل متواری شده است». وقتی شماره پلاک خودرو پژو 405 زردنگ شناسایی شد، بررسی‌ها نشان داد که آخرین مالک آن به نام هومن 28ساله است. زن جوان با دیدن تصویر مالک خودرو او را به‌عنوان یکی از 3 متهم تحت تعقیب مورد شناسایی قرار داد.
هومن در فاصله کوتاهی در منطقه پاکدشت دستگیر و خودرو پژو 405 زردرنگ نیز توقیف شد.
«هومن» پس از دستگیری منکر هرگونه آزار و اذیت بود اما پس از مواجهه حضوری با زن جوان مجبور به اعتراف شد و دو همدست خود به نام‌های ولی 32ساله و حسین 27ساله را معرفی کرد.
 با شناسایی دو متهم دیگر پرونده، این 2 نفر نیز در مناطق «قیام‌دشت» و «پاکدشت» دستگیر و جهت ادامه تحقیقات به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
وقتی خودرو مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد رنگ اصلی خودرو، سبز بوده که توسط مالک آن تغییر داده شده و این خودرو برخلاف تصور زن جوان، که در تحقیقات اولیه عنوان کرده بود که سوار یک دستگاه خودرو تاکسی شده، به هیچ عنوان تاکسی نبوده و یک خودرو کاملا شخصی بوده است.
سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اعتراف هر 3 متهم به «سرقت منجر به آزار و اذیت»، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر شده و هر 3 متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم انجام‌شده در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند؛ لذا از کسانی که توسط سرنشینان یک خودرو پژو 405 زردنگ مشابه به خودرو تاکسی مورد سرقت، زورگیری و ... قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمان به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».


تعداد بازدید :  208