شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
... برف و باران در راه است

بررسی نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر ورود یک سامانه بارشی از اواسط وقت امروز به شمال غرب و غرب کشور است. این سامانه روز دوشنبه این هفته علاوه بر مناطق ذکر شده، برخی از مناطق جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل غربی دریای خزر را تحت تاثیر قرار داده و سبب بارش برف و باران و وزش باد به خصوص در استان‌های غربی کشور خواهد شد.
بر اساس پیش‌بینی سازمان هوا‌شناسی کشور، گستره بارش‌ها روز سه شنبه هفته جاری دامنه‌های مرکزی زاگرس و شمال شرق کشور را نیز در بر می‌گیرد و در این روز با نفوذ جریان‌های سرد شمالی بارش‌ها در سواحل شمالی کشور تشدید می‌شود و دمای هوا در نیمه شمالی کشور کاهش می‌یابد.
کمینه و بیشینه هوای تهران امروز به ۶ تا ۱۶ درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری همراه با غبار محلی در اواخر وقت با افزایش ابر خواهد بود. طبق نقشه‌های پیش‌یابی کمینه و بیشینه هوای تهران روز دوشنبه این هفته نیز بین ۳ تا ۱۷ درجه بالای صفر خواهد بود و آسمان تهران نیز در این روز نیمه ابری گاهی ابری و غبار محلی در بعد از ظهر با بارش‌های پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، هوای تهران روز گذشته نیز در شرایط ناسالم قرار داشته است. شاخص کیفیت آلاینده‌های منواکسید کربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد در پایتخت به ترتیب بر روی اعداد ۴۰، ۱۳، ۴۲ و ۳۱ قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۵/۲ میکرون به ترتیب روی اعداد ۵۱ و ۵۵ قرار دارد.
در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین شهرهای کشور طی
 ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی دیروز استان‌های اردبیل و چهارمحال بختیاری، خنک‌ترین و استان‌ هرمزگان گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.

 


تعداد بازدید :  187