شماره ۱۳۷۱ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۷ اسفند
صفحه را ببند
راهنمای سفر نوروزی
چگونه سرزمین من را به گند بکشیم؟!
این قسمت: جنوب!

سوشیانس شجاعی‌فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طنزنویس [email protected]

آبادان: ته‌لنجی‌ها مقصد محبوب بسیاری از توریست‌هاست، کل خیابان عین متروی تهران است و دستفروش‌ها انواع اجناس نانو اعم از سس نانو، صابون نانو، ادویه جنوبی نانو، ترشی نانو، تیغ پشم‌زنی نانو را بساط کرده و به مشتری می‌دهند! در کنار خیابان، انواع سمبوسه در روغن 80 بار مصرف که معمولا قدمتی به اندازه خود نوروز باستانی دارد، همراه با سس‌های فلفل تهیه می‌شود. همچنین فلافل اصل لبنان را در آبادان می‌توانید بخورید! برای گند‌زدن به خیابان‌های آبادان، کاغذ ساندویچ و قوطی نوشابه خود را در جوب بیندازید، در بازار ماهی آشغال ماهی‌های خود را داخل رودخانه بریزید! به جزیره مینو بروید و از 800 متری عراقی‌ها به آنها لایک بدهید! زیر پل خرمشهر قلیان دو سیب نعناع بزنید و ریه‌تان را داغون کنید!
اهواز: ازجمله دیدنی‌های این شهر، گردوغبار مشهور آن است که در صورتی که خوش‌شانس باشید و در ایام نوروز این گردوخاک را ببینید، می‌توانید با گرفتن چند تا سلفی، بقیه ایام سال، ادای همدردها را در بیاورید! بقایای شلنگ‌آباد، بقایای لب کارون، بقایای آتیشا و بقایای باشگاه گلف ازجمله اماکن توریستی اهواز هستند که اگر چیزی از آنها باقی مانده باشد، می‌توانید بازدید کنید! همچنین محله لشگرآباد پایتخت فلافل جهان است که حتی خود لبنانی‌ها هم برای خوردن فلافل لبنانی به لشگرآباد می‌روند!
قشم: جنگل حرا، اکوسیستم منحصر‌به‌فردی است که شما می‌توانید در ایام نوروز با آویزان‌شدن از درخت‌ها، کندن و شکستن گیاهان بومی، جنگلِ حراخواری و ریختن آشغال و مخصوصا کیسه پلاستیک، آن را از منحصر‌به‌فردی در بیاورید! همچنین با زیرآبی رفتن و کندن انواع مرجان‌های دریایی، به خلیج همیشه فارس گند بزنید و آمار بیشعوران کشور را بالا ببرید! بازار سنتی قشم و بازار ماهی آن هم از دیگر جذابیت‌های این منطقه است که پیشنهاد می‌کنیم با گرفتن تخفیف‌های زیاد و چانه‌زدن و ندادن پول دستفروش‌های این بازار، پول کافی برای خرید برندهای توی پاچه‌کن پاساژهای تهران جمع کنید!
جاده ماهشهر قتلگاه: جاده ماهشهر، نقش مهمی در کنترل جمعیت کشور دارد و به تنهایی 10‌درصد کشته‌شدگان جاده‌ای ایران مربوط به این جاده مرگ است! این قسمت متن شوخی‌بردار نیست! جان مادرت عین آدم رانندگی کن!

 


تعداد بازدید :  696