شماره ۳۴۲ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
جنایت‌های سریالی تبهکاران جاده

قتل‌های سریالی در جاده‌های کشور همچنان ادامه دارد. تبهکاران جاده در تازه‌ترین جنایت خود پس از سرقت محموله یک تریلر راننده آن را به طرز دلخراشی به قتل رساندند. دزدان در تازه‌ترین جنایت خود پس از سرقت یک محموله میلگرد راننده تریلر را به قتل رساندند. رسیدگی به این پرونده همزمان با شکایت اعضای خانواده مقتول در پلیس آگاهی زنجان در دستور کار پلیس قرار گرفت. 10 تیرماه بود که خانواده یک راننده50 ساله تریلر به پلیس آگاهی مراجعه کردند. آنها در شکایتشان اعلام کردند:  پدرمان چند روز پیش همراه یک محموله میلگرد از بستان‌آباد راهی قزوین شد. در آخرین تماسش گفت که در پلیس‌راه زنجان درحال استراحت بوده و به‌زودی به سمت قزوین حرکت می‌کند.  پس از این تلفن‌همراه او خاموش شد و تلاش ما برای ارتباط با وی بی‌نتیجه ماند.
با اعلام این شکایت تیمی از ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند و در بازجویی از رانندگان خودروهای عبوری متوجه شدند تریلر شب حادثه در نزدیکی پلیس‌راه زنجان دیده شده بود.
2روز بعد اهالی منطقه‌ای در جاده ساوه در تماس با پلیس اعلام کردند که یک خودروی تریلر بدون صاحب در کنار جاده رها شده به همین خاطر احتمال می‌دهیم برای راننده آن اتفاق ناگواری رخ داده باشد.
همین ادعا کافی بود تا تیمی از ماموران به محل توقف تریلر اعزام شوند. ماموران در همان بررسی‌های اولیه متوجه رد خون روی در و باک تریلر شدند. کارآگاهان به محض وارد شدن به داخل کابین با جسد مرد 50 ساله‌ای روبه‌رو شدند. با انجام تحقیقات جنایی کارآگاهان دریافتند مرد راننده، قربانی راهزنان جاده شده و سارقان پس از سرقت محموله میلگرد راننده را به قتل رسانده و جسدش را در محلی خلوت رها کردند. به گزارش مهر تحقیقات پلیسی برای کشف راز این جنایت ادامه دارد.
توصیه‌های پیشگیری از جنایت
قاضی حسین اصغرزاده، رئیس شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران دراین‌باره می‌گوید: سرقت محموله‌های تریلرها و کامیون‌ها یک جرم سازمان‌یافته باندی است. در این جرم سارقان ابتدا قربانی خود را شناسایی کرده و در محلی خلوت نقشه سرقت را اجرا می‌کنند. نقشه سرقت به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. این سارقان گاهی زمانی که راننده درحال استراحت است به وی حمله‌ور شده و پس از ضرب و شتم، تهدید و حتی قتل نقشه سرقت را اجرا می‌کنند. اعضای این باندها گاهی طعمه خود را تعقیب کرده و در محلی خلوت در پوشش مامور، راننده را متوقف و نقشه خود را اجرایی می‌کنند.
اصغرزاده خاطرنشان کرد: پس از اجرای مرحله اول سارقان مرحله دوم را اجرا می‌کنند. در این مرحله سارقان یک تریلر را به نزدیکی خودروی موردنظر آورده و محموله آهن را بار خودروی خود کرده و آن را به انبارهای مورد نظرشان انتقال می‌دهند. این سارقان به صورت کاملا حرفه‌ای عمل کرده و برای این‌که هیچ ردی از خود باقی نگذارند تریلر و تلفن‌همراه قربانیان را به هیچ عنوان سرقت نمی‌کنند. اعضای این باندها بیشتر در استان‌های شمال غربی و مرکزی کشور فعالیت دارند و رانندگان هنگام استراحت باید کاملا هوشیار بوده و در محل‌های تاریک و کم‌تردد استراحت نکنند.


تعداد بازدید :  65