شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
خبر

اخطار ناسا؛ گرمای بی‌سابقه و خشکسالی تابستان آینده زمین را تهدید می‌کند
ایران در قسمت بحرانی
خبرآنلاین| گرما و خشکسالی بیش از آن‌که به عملکرد بد ما انسان ها ربط داشته باشد به تغییرات کیهانی بستگی دارد اما عملکرد انسان در ایجاد گازهای گلخانه‌ای و عواملی که باعث گرمایش زمین می‌شود هم موثرند. به تازگی آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) اعلام کرده که پیش‌بینی می‌شود تابستان آینده، کره زمین شاهد گرمای بسیار شدید خواهد بود.
به گزارش ریا نیووستی، ناسا در پیش‌بینی ‌خود، به نتایج هواشناسی‌ها از ‌سال ۱۸۸۰ تاکنون و شکست رکورد گرمای هوا در سال‌های ۱۹۹۵، ۱۹۹۷، ۱۹۹۸، ۲۰۰۵ و ۲۰۱۰ استناد کرده و اعلام کرد: این روند در‌ سال جاری و‌ سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. سپتامبر گذشته، میانگین دمای هوا به ۱۵.۷ درجه سانتی گراد رسید که رکوردی در ۱۳۵‌سال گذشته به شمار می‌آید اما میانگین دمای هوای کره زمین در ۹ ماه گذشته، به ۱۴.۷ درجه سانتی گراد  رسید.
کارشناسان ناسا می‌گویند که تابستان گذشته گرم ترین تابستان از ‌سال ۱۹۹۸ تاکنون بود و تابستان آینده، شاهد موج گرمایی شدیدتر خواهد بود که باعث خشکسالی شدید در برخی مناطق زمین و گرمای بی‌سابقه خواهد شد.حالا دانشمندان ناسا می‌گویند که ‌سال آینده 2015 از امسال هم گرم تر خواهد بود.در مدل 2013 علاوه بر ایران بسیاری از کشورهای جهان ازجمله کشورهای اروپایی با پدیده گرم تر بودن از حد نرمال مواجه بودند که در سال‌های آینده نیز این روند به گفته دانشمندان ادامه خواهد داشت.
با این تفاوت که کشور ما از لحاظ اقلیمی در منطقه گرم و خشک قرار دارد و این تغییرات در کشورهایی مثل ایران تبعات وسیع تری
 خواهد داشت.

6500 زندانی جرائم غیرعمد در کشور
مهر| «در حال حاضر 6500 نفر از هموطنان به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری به صورت تک قرار در زندان‌های کشور به سر می‌برند.» عباس کشانی، مدیر امور استان‌های ستاد دیه کشور با اعلام این خبر گفت: «این درحالی است که افراد نیازمند و اغلب آبرومندی هستند که ناخواسته به دلیل وقوع حادثه‌ای ناگهانی در موضوعات مختلفی چون تصادفات رانندگی، وقوع حوادث کارگاهی یا صدور چک بلامحل (غیرکلاهبرداری) و حتی قبول مهریه‌های معقول (اما غیرقابل پرداخت) راهی زندان شده‌اند.»
ستاد دیه کشور در طول 24‌سال گذشته توانسته با کمک‌های مردم و حمایت‌های مسئولان بیش از 80‌هزار نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را در سطح کشور از زندان آزاد کرده و به آغوش خانواده بازگرداند.


تعداد بازدید :  233