شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
گزارشي از حواشي بعد از درگذشت خواننده پاپ
سونامي به روايت پاشايي

فرنوش ارس‌خاني  |    بعد از درگذشت مرتضي پاشايي(خواننده جوان كشورمان) علاوه بر اظهارنظر اهالي موسيقي در دنياي مجازي، هريك از هنرمندان كشورمان در گفت‌وگوهايي كه با رسانه‌ها و تلويزيون داشتند در وصف حال اين خوانند تازه درگذشته نوشتند و گفتند و... . با اينكه برخي كنسرت‌ها و نمايش‌هايشان را هم تقديم به اين خواننده جوان تازه درگذشته كردند اما بخش مهمي از توجهات مردم نسبت به اين خواننده، به طرفداران او اختصاص داشت.
در پی درگذشت مرتضی پاشایی، خواننده جوان موسیقی پاپ، برخي از طرفداران با برگزاری برخی تجمعات گسترده در نقاط مختلف کشور، موجب بروز حواشی شدند. همین امر باعث شد مدیر برنامه‌ها و خانواده مرتضی پاشایی با صدور یک بیانیه درباره این حواشی و مواضع رسمی‌شان توضیحاتی ارایه کنند. در اين بيانيه خانواده مرحوم پاشايي و همچنين مدير برنامه او ضمن تشكر از مردم و طرفداران مرتضی پاشایی که در غم خانواده آن مرحوم سهيم بودند از برخورد و نوع رفتار آنها گله‌مند و خواستار جلوگيري از اين حركات شدند. با اينكه اين تجمعات در كنسرت روز جمعه سراج و محمد ميرزماني هم به چشم می‌خورد، اما قضيه حواشي بعد از مرگ مرتضي پاشايي به همين جا ختم نشد.
مدت‌هاست اهالی هنر از برخی بداخلاقی‌های اجتماعی گله‌مندند. نمونه‌‌اش شایعه‌ درگذشت اهالی فرهنگ و هنر که بارها شاهد انتشار و تکذیب آن بوده‌ایم؛ شایعه‌ای که قبل از فوت پاشایی هم گریبانگیرش شد و او را بر آن داشت تا هوادارانش را از نگرانی برهاند و اعلام کند که خبر شایعه بوده است.
حالا اما اتفاق جدیدی موجب رنجش خانواده و دوستان پاشایی شده است. روز جمعه فیلمی از لحظات پایانی عمر مرتضی پاشایی منتشر شد. اين فيلم كه هنوز معلوم نيست توسط چه كسي و با چه هدفي منتشر شده موجب دلخوری خانواده و آشنایان او شده و فشارهاي ناشي از مرگ او را براي خانواده‌اش دوچندان كرد.
حمید عسگری خواننده پاپ پیرامون انتشار این فیلم به روزنامه شهروند گفت: «من اين تصاوير را نديدم و فقط از طريق دوستان در جريان آن قرار گرفتم. اما به نظرم انتشار اين تصاوير و فيلم‌ها باعث خجالت و شرم جامعه است! واقعا مردم چطور مي‌توانند چنين تصاويري را ببينند! اين يك ننگ در جامعه است كه برخي فيلم‌هايي از اتفاقات هولناك تهيه و خيلي زود هم در فضاي مجازي منتشر مي‌كنند؛ اتفاقي كه اين روزها ترويج پيدا كرده. حتي وسط خيابان مي‌بينيم كه يكي را به قصد كشت مي‌زنند و از او فيلم مي‌گيرند و منتشر مي‌كنند و اين باعث تاسف است!»
احسان علیخانی که یک‌سال و نیم با مرتضی پاشایی برای خواندن تیتراژ برنامه‌هایش در برنامه «سه ستاره» و «ماه عسل93» همکاری داشت، در پی درگذشت این هنرمند جوان، یادی از او کرد و گفت: مرتضی پاشایی لیاقت آن را دارد که در تیتراژ «ماه عسل 94» هم از صدایش استفاده کنیم. او درحالی‌که صدایش گرفته بود و به سختی سخن می‌گفت، در گفت‌وگويي كه در برنامه «گلخانه» داشت، اظهار کرد: «خود مرتضی و خانواده عزیزش طی این سال‌ها‌، ماه‌ها و روزها‌، لحظات سختی را سپری کردند و اکنون یکی از تکالیف جدی من و دوستداران مرتضی، فراهم کردن فضایی آرام برای خانواده و عزیزان مرتضی پاشایی است.»
عليخاني همچنین در بخشی از اين برنامه نسبت به برخی اتفاقات گلایه کرد و خطاب به مردم و دوستداران مرتضی پاشایی گفت: «یک خواهش دارم از مردم و امیدوارم پدر و مادر مرتضی صدایم را نشنوند. امیدوارم روزی بشر بتواند خودش را از فضای مجازی پس بگیرد. متاسفانه یکسری تصاویر و فیلم‌ها از آخرین روزهای زندگی مرتضی در فضای مجازی منتشر شده است که من نمی‌دانم این تصاویر از کجا آمده است و چه جذابیتی دارد جز این‌که آرامش خانواده مرتضی را برهم می‌ریزد. خواهشم از مردم این است که تو را به خدا خودتان را جای عزیزان مرتضی بگذارید و خانواده او را رها کنید تا آرام بگیرند.»
او در ادامه تأکید کرد: «به خاطر اتفاق تلخی که برای خانواده مرتضی افتاده است، مراعات حال خانواده‌اش را بکنیم چراکه فکر می‌کنم مراعات حال خانواده مرتضی تنها بدهی ما به مرتضی است که باید ادا کنیم.»


تعداد بازدید :  169