شماره ۳۴۲ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
کلاهبردار200 میلیارد تومانی بوشهری در انزلی دستگیر شد
دستگیری آخرین بازمانده

چندی پیش خبر کلاهبرداری 3 مرد در استان بوشهر که با سوءاستفاده از اطمینان مردم و با وعده سودهای میلیونی و وسوسه‌انگیز اقدام به کلاهبرداری کرده بودند در سایت‌ها و مطبوعات خبری درج شد. در این میان 2 نفر از کلاهبرداران با دخالت دادستان بوشهر دستگیر شدند اما همدست دیگرشان متواری بود و رد پول‌های وی را در شمال کشور زده بودند تا مدتی بعد فرمانده انتظامی بندر انزلی خبر دستگیری سومین کلاهبردار را نیز اعلام کرد.
ماجرا از این‌جا آغاز شد که 4‌سال پیش چند نفر از چهره‌های سرشناس بوشهر اطلاعیه‌ای را در سطح شهر پخش کردند که در این اطلاعیه‌ها آمده بود که مردم می‌توانند با سرمایه‌گذاری خود در شرکت مضاربه‌ای به سودی قابل توجه‌تر از سود بانک‌ها دست پیدا کنند. چند ماه گذشت سود‌های کلان خیلی از شهروندان را مجاب کرد که می‌توانند با شرکت در این سرمایه‌گذاری روزگار را به خوبی و خوشی سپری کنند. سال‌ها گذشت و هر روز به تعداد افرادی که در این شرکت مضاربه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کردند اضافه شد تا این‌که با دخالت دادستان بوشهر 2 کلاهبردار دستگیر شدند.
در این میان به گفته دادستان بوشهر، اکنون متهم اول در برابر 133‌میلیارد وجوه دریافتی از مردم، حدود 30 میلیاردتومان وجه نقد و املاک داشته است و در صورتی که فعالیت آنها مصداق مفسد فی‌الارض تشخیص داده شود، حکم اعدام و در غیر این صورت حبس از 20 تا 5‌سال در انتظارشان است.
این درحالی بود که تحقیقات برای دستگیری نفر سوم همچنان ادامه داشت تا این‌که فرد کلاهبردار در بندر انزلی به دام افتاد.
عشقی، فرمانده انتظامی بندر انزلی با بیان این‌که این کلاهبردار در استان بوشهر170‌میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بود، افزود: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی‌بر فعالیت فردی کلاهبردار در شهرستان بندر انزلی، بررسی موضوع در دستورکار ماموران آگاهی این شهرستان قرار گرفت. کارآگاهان با تحقیقات محسوس و نامحسوس پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این متهم شده و با هماهنگی مقام قضایی وی را در عملیاتی پلیسی دستگیر کردند. این متهم 40 ساله در شهرستان بندر انزلی 15‌میلیارد از وجوه کلاهبرداری شده را صرف خرید املاک در این شهرستان کرده است و درحال حاضر این پرونده بیش از 2‌هزار شاکی خصوصی دارد.
 به گفته عشقی، همدستان این متهم نیز دستگیر و از آنان 2 کیلو و 725 گرم طلا و اشیاي قیمتی به ارزش تقریبی 500‌میلیون ریال کشف و ضبط شد.

 


تعداد بازدید :  55