شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

در پی بحث‌های حاشیه‌ای که این روزها درباره پروانه نمایش فیلم «عصبانی نیستم» مطرح شده، تصویری از پروانه نمایش فیلم «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان منتشر شد که این پروانه تا تاریخ 9/11/ 94 اعتبار دارد. این فیلم قرار بود بعد از فیلم «خواب زده‌ها» اکران شود اما 3 شب قبل از اکران با اظهارنظر وزیر ارشاد اکران آن متوقف شد.

کتاب «ماهی‌گیر و بهار» نوشته مژگان کلهر به ماجرای تلاش ماهی‌گیر و دوستانش برای
 پیدا کردن بهار پرداخته، این کتاب به قیمت 4هزار تومان در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تازگی منتشر شده است.  

دو کتاب صادق هدایت؛ «بوف کور» و «وغ وغ ساهاب» به زبان هلندی ترجمه شدند.

مجموعه‌داستان «وقتی کلاغ‌ها می‌رقصند» نوشته مریم فرهادی توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شد.

پخش سریال «جاده چالوس» به کارگردانی احمد معظمی با موضوع مهاجرت و کسب‌وکار از دیشب از شبکه تهران آغاز شد.

«پیرس توردی» با کتاب «تاریکی وحشی» و در رقابت با رمان‌هایی از «کیت دی کاملیو» و «ای. لوکهارت» موفق به کسب جایزه ادبی کودکان گاردین به همراه جایزه نقدی 1500 پوندی شد. کتاب «تاریکی وحشی» روایتگر داستان کودکی است که توانایی برقرار کردن ارتباط با حیوانات را دارد.

اکبر عالمی، بنیان‌گذار رشته تصویر متحرک (انیمیشن) در دانشگاه تربیت مدرس در جریان برگزاری هفته فیلم انیمیشن در این دانشگاه تجلیل می‌شود. این مراسم روز یکشنبه
 25 آبان‌ماه ساعت 15 برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «ملبورن» اولین ساخته بلند نیما جاویدی جمعه شب، 23آبان موفق به دریافت دو جایزه بهترین فیلمنامه و فیلمبرداری از جشنواره فیلم استکهلم شد.

زمان برگزاری هفدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۸ تا ۲۴ بهمن اعلام شد.

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، با هدف احیای یکی از قدیمی‌ترین میراث شفاهی، مراسم تجلیل از «حمید عاملی» بابای قصه گوی رادیو را روز دوشنبه 26 آبان ماه در شهر کتاب مرکزی برگزار می‌کند.

مجید مجیدی، کارگردان صاحب نام سینمای ایران از سوی علیرضا رضا داد به سمت دبیری هیأت داوران سی و سومین جشنواره فیلم فجر منصوب شد.

«کریستوف والتز» بازیگر برنده اسکار‌هالیوودی در جدیدترین فیلم «جیمزباند» در نقش منفی مقابل مأمور 007 ایفای نقش می‌کند.

علی‌اکبرثقفی، تهیه‌کننده سینما از انتخاب کارن همایونفر به‌عنوان سازنده موسیقی فیلم سینمایی «مردی که اسب شد» خبر داد.


تعداد بازدید :  218