شماره ۱۳۶۹ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۴ اسفند
صفحه را ببند
سومین قهرمانی متوالی بانک سرمایه در لیگ والیبال
شگفتی اردکان تکمیل نشد

شهروند| تکلیف قهرمان لیگ برتر والیبال روز گذشته با شکست شگفتی‌ساز این فصل مقابل بانک سرمایه مشخص شد و شاگردان مصطفی کارخانه برای سومین فصل متوالی جام قهرمانی را بالای سر بردند.
پایان ماجراجویی اردکانی‌ها
تیم والیبال خاتم اردکان که در پایان دور مقدماتی لیگ برتر والیبال ‌سال 96 در رده هفتم ایستاده بود، در مراحل حذفی شگفتی‌ساز شد. شاگردان عباسعلی میرحسینی بعد از قرار گرفتن در جمع 8 تیم برتر، نارنجی‌پوشان که با چند ملی‌پوش هدفشان قهرمانی در لیگ امسال قرار داده بود را از پیش رو برداشتند. شهرداری تبریز که در دور گروهی با بانک سرمایه رقابت پایاپایی داشت، قربانی بعدی شگفتی‌سازی اردکانی‌ها بود. گام آخر برای تکمیل شگفتی تیم اردکانی فینال لیگ برتر بود که آنها مقابل تیم پرستاره بانک سرمایه ایستادند. در بازی نخست فینال چیزی نمانده بود تا خاتم، سرمایه‌داران را مغلوب کند اما درنهایت 3 بر 2 شکست خورد و دیروز هم در بازی دوم فینال شکست را پذیرا شد تا شگفتی‌سازی شاگردان میرحسینی تکمیل نشود.
هت‌تریک قهرمانی سرمایه
بانک سرمایه که 3‌ سال قبل با سرمایه‌گذاری گسترده و جذب ملی‌پوشان پرتعداد پای به لیگ برتر والیبال گذاشت، مثل سال‌های اخیر مدعی نخست قهرمانی بود. شاگردان کارخانه که در دور گروهی هم صدرنشین شدند، در مرحله اول پلی‌آف ‌هاوش گنبد را از پیش رو برداشتند. آنها در نیمه نهایی توانستند رقیب سنتی خود یعنی پیکان را با سعید معروف شکست دهند و گام به فینال بگذارند. حتی انگیزه اردکانی‌ها هم رقیب ستاره‌های بانک سرمایه نشد تا آنها دیروز با رقم‌زدن پیروزی 3 بر یک در خانه خاتم و مقابل دیدگان هزاران هوادار این تیم قهرمانی خود را جشن بگیرند. این سومین قهرمانی متوالی بانک سرمایه با هدایت مصطفی کارخانه بود که امپراتوری این تیم در سال‌های اخیر را تکمیل کرد.
قانون جدید، دردسر بزرگ قهرمان
با این‌که در 3‌ سال اخیر بانک سرمایه با در اختیار داشتن 6، 7 ملی‌پوش توانسته به راحتی قهرمانی خود را در لیگ برتر والیبال قابل پیش‌بینی کند، رئیس جدید فدراسیون از تغییر قوانین برای خروج والیبال از حالت تک‌قطبی خبر داده است. ضیایی اخیرا از قانوني خبر داده که از ‌سال آینده باعث می‌شود هر تیم فقط مجاز به داشتن 3 ملی‌پوش باشد. بدین‌ترتیب چند بازیکن مطرح بانک سرمایه با این وضع باید راهی تیم‌های دیگر شوند و بدین شکل شاید اقتدار این تیم در لیگ برتر در‌ سال 97 به پایان برسد یا قهرمان این لیگ قابل پیش‌بینی نباشد.


تعداد بازدید :  226