شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

  رایزنی با وزارت نفت برای بازگشت پالایشگاه‌ها|علی صالح‌آبادی، رئیس سازمان بورس از پیگیری‌های این سازمان و انجام مذاکرات با وزارت نفت برای بازگشایی نمادهای پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها خبر داد و گفت: علاوه‌بر آن این امر در دولت نیز درحال پیگیری است اما با وجود علاقه سازمان بورس برای بازگشایی نمی‌توان زمانی را برای آن تعیین کرد. وی با بیان آن‌که موضوع کیفی‌سازی نه‌تنها کمک به پالایشگاه‌ها نمی‌کند حتی به ضرر آنها است، افزود: پالایشگاه‌ها در صورت دارا بودن منابع می‌توانند کیفی‌سازی و اگر منابع کمتری داشته باشند، نمی‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

  رشد بورس‌های منطقه با اتحادیه الکترونیکی| حسین پناهیان، مدیرعامل بورس کالا گفت: عضویت بورس کالای ایران در اتحادیه الکترونیکی بین بورسی (IEU)، منافع بسیاری برای بورس‌های عضو نیز ایجاد می‌کند. او در مراسم افتتاحیه دومین نشست بین‌المللی اتحادیه الکترونیکی بین بورسی (IEU)، با بیان مطلب فوق افزود: به دلیل حجم قابل توجه مبادلات تجاری بین ایران و کشورهای منطقه، در صورت تشویق تجار به حضور در بورس، شاهد رشد قابل توجه معاملات بورس‌های عضو در اکثر گروه‌های کالایی خواهیم بود.

  هفته‌ای یک عرضه اولیه در فرابورس| امیر ‌هامونی، مدیرعامل فرابورس از شدت گرفتن عرضه‌های اولیه در فرابورس و نیز آغاز معاملات ثانویه اسناد خزانه اسلامی خبر داد. او افزود: با توجه به توقف عرضه‌های اولیه طی 5 ماه گذشته و با توجه به مساعد شدن شرایط بازار، از هفته گذشته روند عرضه‌های اولیه شکل گرفت و اگر شرایط بازار مساعد باشد و شرکت‌ها و ناشران اطلاعات خود را روی سامانه کدال قرار داده و نهایی کنند، هفته‌ای یک عرضه اولیه خواهیم داشت.

  عقب‌نشینی فرا بورس| دیروز در فرابورس سرمایه‌گذاران 577‌میلیون اوراق به ارزش 1.5‌هزار ‌میلیارد ریال طی 30‌هزار و 512 نوبت خرید و فروش کردند. شاخص فرابورس هم با کاهش 13.7 واحدی به رقم 852.4 واحد نزول کرد. این درحالی است که بانک‌های سامان، حکمت و گردشگری بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.


تعداد بازدید :  172