شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

ایربگ‌های معیوب در آسیا قربانی می‌گیرد
 ایربگ‌های تاکاتا یک قربانی دیگر گرفت. این ایربگ در یکی از خودروهای هوندا نصب شده بود. این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد، فراخوان‌های مربوط به ایربگ‌ها در مالزی را افزایش داده است. تاکاتا اعلام کرده مشغول تحقیقات درباره فعالیت‌های مجرمانه احتمالی در آمریکاست.

کاهش واردات نفت کره از ایران
مجموع واردات نفت خام کره‌جنوبی از ایران در 10 ماهه ابتدایی‌ سال 2014 از مدت مشابه ‌سال پیش از آن کمتر بوده است. آمارهای گمرکی نشان می‌دهد، میزان واردات نفت خام کره‌جنوبی از ایران طی 10 ماه ابتدایی ‌سال 2014 در مقایسه با مدت مشابه‌ سال قبل، کاهش یافته است. کره طی 10 ماه ابتدایی ‌سال‌جاری میلادی بیش از 5‌میلیون تن (معادل 122564 بشکه در روز) از ایران نفت خام وارد کرده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه ‌سال 2013، 9‌ درصد کاهش یافته است.

افزایش 2 دلاری بهای نفت
قیمت نفت در آخرین روز معاملات هفته گذشته نزدیک به ۲ دلار افزایش یافت و به ۷۹ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه رسید. به دنبال تقویت این احتمال که رسیدن قیمت نفت به زیر 90 دلار برای اولین‌بار در 4‌ سال گذشته، احتمال کاهش تولید اوپک را افزایش می‌دهد، قیمت نفت برنت افزایش یافت. قیمت نفت خام آمریکا نیز بیشترین افزایش را در بیش از 2 ماه اخیر به ثبت رساند. قیمت نفت برنت دیروز در بازار لندن 2.5‌درصد و در بازار نیویورک 2.2‌درصد افزایش یافت.


تعداد بازدید :  226