شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
پرسه در بازار

نارنگی و گوجه‌فرنگی ارزان می‌شود

حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان اعلام کرد: گوجه‌فرنگی از ماه آینده و نارنگی تا هفته دیگر ارزان می‌شود. در روزهای اخیر کمبود گوجه‌فرنگی قیمت این محصول را به 3 برابر رساند و سرمازدگی باعث شد هر کیلوگرم نارنگی تا 20‌درصد افزایش قیمت داشته باشد. مهاجران با بیان این‌که کمبود گوجه‌فرنگی، قیمت آن را به کیلویی 8000 تومان رساند، گفت: در آبان‌ هر ‌سال گوجه‌فرنگی‌های شهری تمام می‌شود. درحال حاضر هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی با کیفیت در میادین به قیمت 3500 تا 4000 تومان و گوجه‌فرنگی پاییزه نیز 1500 تا 2500 تومان فروخته می‌شود .

تشکیل ۶۰ پرونده تخلف در پاساژ میلاد نور

رئیس گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی استان تهران از تشکیل ۶۰ پرونده تخلف در بازرسی ۶ ساعته از پاساژ میلاد نور خبر داد. شهرآبادی با اشاره به اجرای طرح بازرسی از پاساژ میلاد نور در شرق تهران اعلام کرد: در انجام این طرح، حدود 50 نفر از کارشناسان اصناف، صنعت و ‌معدن و تعزیرات حکومتی حضور داشتند و در این بازرسی که حدود 6 ساعت به طول انجامید، بیش از
60 پرونده تخلف که بیشتر آنها مربوط به گرانفروشی و صادر نکردن فاکتور بود، تشکیل شد. رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران بیشترین تخلفات را مربوط به البسه زنانه عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی کسبه یک لباس را تا 5 برابر قیمت واقعی عرضه می‌کنند.

رکود کم‌سابقه در بازار خودرو

حسن زمانی‌افشار، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به ابهام سرانجام مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: این موضوع به بلاتکلیفی فروشندگان و خریداران بازار خودرو دامن زده است بنابراین بازار خودرو بی‌سابقه‌ترین رکود در 10‌سال گذشته را تجربه می‌کند. او تأکید کرد: به اصطلاح نمایشگاه‌داران بازار خودرو در‌ سال‌جاری بازاری مرده بوده. در شرایط فعلی به دلیل مشخص نبودن وضع بازار بسیاری از کسانی که قصد خرید خودرو را دارند این کار را به آینده و مشخص شدن وضع بازار موکول می‌کنند و کسانی که قصد تعویض خودرو خود را دارند، ترجیح می‌دهند همچنان از خودروی دست دوم خود استفاده کنند .


تعداد بازدید :  187