شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
بازار جهانی

مشکل 19ساله ویندوز حل شد
شرکت مایکروسافت با عرضه تعدادی وصله امنیتی در هفته گذشته تعدادی از آسیب‌پذیری‌های مهم تولیداتش و از جمله یک مشکل قدیمی ویندوز مربوط به 19‌سال قبل را برطرف کرد. وصله‌ای که برای برطرف کردن این آسیب‌پذیری بسیار خطرناک عرضه شده
 MS 14-064 نام دارد و برای برطرف کردن آسیب‌پذیری در بخش Object Linking و Embedding عرضه شده است. مایکروسافت ماه گذشته از وجود این مشکل آگاه شده بود و برای حل موقت موضوع وصله‌ای موقت عرضه کرد. علت این بود که هکرها با سوءاستفاده از مشکل مذکور فایل‌های PowerPoint را دستکاری کرده و با استفاده از آنها به رایانه‌های کاربران نفوذ می‌کردند.

مسنجر آیفون دردسرساز شد
قاضی دادگاهی در آمریکا می‌گوید اپل به‌زودی به علت مشکلات برنامه تبادل پیام خود موسوم به iMessage تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرد. آسیب‌پذیری یاد شده که به تازگی از سوی اپل برطرف شده موجب می‌شد تا کاربرانی که استفاده از آیفون را کنار گذاشته و به استفاده از اندروید روی می‌آورند، کماکان شاهد دسترسی به پیام‌هایشان یا شماره‌های ذخیره شده در iMessage باشند و این مسأله تبعات امنیتی متعددی را به همراه می‌آورد. با توجه به این‌که اپل ماه‌های طولانی از وجود این مشکل اطلاع داشت، اما تنها چند هفته پیش آن را برطرف کرد، برخی کاربران اپل از این شرکت به دادگاه شکایت کرده‌اند.

کاهش سریع استقبال از عینک گوگل
اگرچه گوگل با عرضه عینک هوشمند خود امیدوار به جلب توجه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان بود، اما استقبال از این محصول با سرعتی بیش از حد تصور در حال کاهش است. بسیاری از افرادی که این عینک را که برای اتصال به اینترنت، دریافت اطلاعات ارزش افزوده و عکاسی و فیلمبرداری قابل استفاده است، خریداری کرده‌اند، علاقه به کاربرد دایمی آن را به سرعت از دست داده‌اند. همین مسأله باعث شده قیمت فروش این عینک که زمانی 1500دلار بود، به نصف کاهش یابد.


تعداد بازدید :  213