شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
نوبرانه

تا یک ماه دیگر نازک‌ترین تبلت جهان به بازار می‌آید
شهروند| کمپانی «دل»، تبلت جدیدی را با عنوان Venue 8 7000 درماه آینده به بازار فناوری جهان عرضه می‌کند که لقب نازک‌ترین تبلت دنیا را به خود اختصاص داده‌ است. از مشخصات این تبلت می‌توان به ضخامت 6 میلیمتری، صفحه 8.4 اینچی از نوع OLED، رزولوشن 2560× 1600، وضوح تصویر 359 ppi، 2 گیگ حافظه رم، 16 گیگ حافظه داخلی، سیستم عامل اندروید «کیت کت» Android 4.4.2 KitKat، پردازشگر4هسته‌ای Intel Atom Z3500 اشاره کرد. دل در ساخت این تبلت از تکنولوژی جدیدی با عنوان Intel’s RealSense استفاده کرده است. با کمک این تکنولوژی جدید می‌توان تصاویر متفاوتی را ثبت کرد.

خودروهایی که عابران پیاده را می‌بینند
خودروهای مجهز به چشم الکترونیک به بازار می‌آیند
شهروند| هیوندا درساخت خودروهای خود از تکنولوژی جدیدی استفاده کرده که می‌تواند خطر تصادف و همین‌طور خطا و اشتباه هنگام رانندگی را کاهش دهد.  این تکنولوژی شامل چشم الکترونیک و رادارهای تشخیص موانع است. چشم الکترونیک که در شیشه جلو خودرو نصب می‌شود، دید
 360 درجه به راننده ارایه می‌دهد و به این ترتیب امکان تشخیص موقعیت خودرو را برای سرنشین آن راحت‌تر می‌کند. علاوه بر این خودروهای هیوندا با نصب رادارهای فوق‌حساس روی سپر خودرو امکان تشخیص عابر پیاده را داشته و هنگام رسیدن به عابران پیاده از سرعت خود کم کرده و متوقف می‌شود.
رادارهای نصب شده در این خودرو به‌حدی حساس و میلی‌متری عمل می‌کنند که اگر خودروهای دیگری نیز روی خطوط عابرپیاده متوقف شده باشند و دید نسبی نسبت به محیط اطراف داشته باشند، بازهم خطوط عابرپیاده را تشخیص داده و از ایستادن روی خطوط عابرپیاده خودداری می‌کند.


تعداد بازدید :  235