شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در سوریه:
دست‌اندرکاران بهداشتی و بازداشت‌شدگان حمایت شوند

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ گفت: «بحران سوریه با میلیون‌ها نفر آسیب‌پذیر کاملا تحت‌تأثیر قرار گرفته و طرف‌های درگیر باید از شهروندان غیرنظامی از جمله دست‌اندرکاران بهداشتی و بازداشت‌شدگان بیشتر حمایت کنند.»
پیتر مائورر در پایان سفر 3روزه خود به سوریه افزود:  «دسترسی امن به بهداشت، برقراری تماس بین اعضای خانواده‌هایی که در جنگ از یکدیگر دور شده‌اند، مسائل مربوط به بازداشت‌شدگان و پایبندی طرف‌های درگیری به تعهدات خود تحت حقوق بشردوستانه بین‌الملل از مسائل مهم برای همه مردم سوریه به‌شمار می‌رود، صرف‌نظر از این‌که در کجا زندگی می‌کنند و من در سخنانم آنان را خطاب قرار دادم.»
رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در دیدار با تعدادی از مقامات کشور سوریه از جمله وزرای کشور، امورخارجه، بهداشت و امور اجتماعی و رئیس سازمان امنیت ملی، درخصوص هموارکردن راه‌ برای صلیب‌سرخ به منظور گسترش فعالیت‌های بشردوستانه در این کشور با آنان گفت‌و‌گو کرد.
در این سفر مائورر با خانواده‌های بی‌خانمان و آواره در نزدیکی شهر دمشق و نیز رئیس و مسئولان جمعیت هلال‌احمر سوریه که همکاری نزدیکی با صلیب‌سرخ در این کشور دارند، دیدار کرد.
با منابعی که کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ به سوریه اختصاص داده این کشور بزرگترین مرکز عملیات بشردوستانه صلیب‌سرخ به شمار می‌رود. بیش از 285نیروی‌انسانی در مراکز کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در شهرهای دمشق، حلب و ترتوس فعالیت می‌کنند و همکاری نزدیکی با جمعیت هلال‌احمر سوریه دارند. به علاوه، کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ به سوری‌هایی که با وقوع جنگ و ناامنی به اردن، لبنان و عراق گریخته‌اند کمک‌رسانی می‌کند.


تعداد بازدید :  167