شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
مجالی مغتنم برای هر کسی که عشق به همنوع دارد
خیرین در «برکت» سفرنامه سلامت و امید شریک شوند

سعید درویشی| سفرنامه سلامت و امید که تاکنون در 3 استان گلستان، اصفهان و لرستان برگزار شده است به تدریج برای مردم ملموس و نام‌آشنا می‌شود. طرحی که به نظر می‌رسد فرصت خوبی را برای خیرین و نیکوکارانی که تاکنون نتوانسته‌اند نیت قلبی خود را برای کمک به نیازمندان عملی کنند، فراهم کرده است. بسیار افراد شریف و دلسوز در ایران پهناور داریم که از کمک مادی به نیازمندان و دستگیری ضعفا دریغ نمی‌کنند و مترصد فرصتی هستند تا برای آرامش خود و بازکردن گره‌ای از کار شخص یا خانواده‌ای آبرومند پیشقدم شوند.
حال که این فرصت در استان‌ها فراهم شده و عشق، عاطفه و نوعدوستی کیلومترها فاصله عددی مرکز تا شهرهای محروم را برداشته است به جاست که زنان و مردان خیر و نیکوکار از این فرصت استفاده کنند و با نزدیک‌شدن به متولیان این طرح مبارک و خداپسندانه باعث خشنودی محرومان شوند.
شاید نیکوکار یا شخص متمولی که این سطور را می‌خواند از خود بپرسد چگونه می‌تواند در این طرح مشارکت کند. ابتدا باید یادآوری کرد که اگر‌چه به برکت انقلاب اسلامی، بسیاری از محرومیت‌ها در کشور عزیز ما رفع شد اما طبیعت زندگی بشری همواره نیازهای تازه‌ای را پیش روی نوع بشر قرار می‌دهد. در حقیقت هر قدر که کاستی‌ها رفع می‌شوند گویی کاری نشده است و کمبود دیگری رویت می‌شود. به‌عنوان نمونه‌ای مهم باید به بخش درمان اشاره کرد که مهم‌ترین نیاز بشر یعنی سلامت را در برمی‌گیرد. ازجمله کارهایی که در سفرنامه سلامت و امید مطرح شده کمک مالی خیرین برای ساخت خانه‌های سلامت در استان‌ها و شهرهای کم برخوردار است. در آخرین سفرنامه سلامت و امید که در شهرستان الیگودرز استان لرستان برگزار شد چند خیر محترم برای ساخت خانه سلامت اعلام‌آمادگی کردند. ماشاء‌الله توکلی با اهدای ۲۰۰متر زمین جهت احداث خانه سلامت، محمدتقی توکلی با تقبل هزینه ساخت خانه سلامت و علی رضایی ضمن کمک ۱۰‌میلیون تومان وجه نقد، تأمین هزینه درمان ۱۰ بیمار مبتلا به سرطان را عهده دار شدند. این یک نمونه از ده ها نمونه برکت‌های سفرنامه سلامت و امید بود که مشابه آن در شهرهای دیگر نیز دیده شد. از اوایل هفته آتی دوباره چرخ‌های سفرنامه سلامت و امید در استان دیگری حرکت خواهد کرد. کرمانشاه هفته آینده میزبان سفرنامه سلامت و امید است و سپس نوبت کرمان، ایلام، خراسان‌جنوبی، سیستان‌و‌بلوچستان، سمنان، کهگیلویه و‌بویراحمد و خوزستان است که تا آخر‌سال میزبان سفرنامه باشند.


تعداد بازدید :  154