شماره ۱۳۶۷ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ اسفند
صفحه را ببند
دو مسابقه از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب برگزار می‌شود
سویا با رویای 60 ساله در اولدترافورد

شهروند| دور برگشت از رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری دو مسابقه آغاز می‌شود و بامداد پنجشنبه با پایان دو مسابقه دیگر این مرحله تکلیف 8 تیم صعود‌کننده به مرحله بالاتر به‌طور کامل مشخص خواهد شد. در بازی‌های امشب از ساعت 23:15 آ.اس.رم میزبان شاختار دونتسک اوکراین است و منچستر یونایتد از سویا پذیرایی می‌کند.
شاختار به دنبال پیروزی شماره 5 مقابل رم
آ.اس رم در خانه به دنبال سنت‌شکنی است. رمی‌ها در هر 4دیدار قبلی خود در مراحل حذفی که دیدار اول را باخته‌اند موفق به صعود نشده‌اند و حالا برای این کار باید از سد تیم چغر شاختار عبور کند. از سوی دیگر تنها تیم اوکراینی حاضر در این رقابت‌ها برای ادامه رویابافی خود به رم سفر می‌کند تا برابر گرگ‌های پایتخت ایتالیا قرار گیرد. آ.اس.رم که در دیدار رفت نیمه اول را در اوکراین رویایی آغاز کرد و خیلی سریع با گلزنی جوان ترکیه‌ای خود پیش افتاد اما آنها به خیال خود در این دیدار هم پیروزی راحتی به دست خواهند آورد اما شاختار در نیمه دوم غرور کاذب تیم ایتالیایی را شکست تا در پایان با اندوخته یک گله به دیدار برگشت برود. شاختار می‌داند که نمی‌تواند به امید این تک گل در خانه حریف دست به دفاع بزند؛ زیرا شاگردان دی فرانچسکو یکی از هجومی‌ترین فوتبال‌ها را در اروپا به نمایش می‌گذارند اما در خانه به همین میزان شکننده هستند. شاختار در تاریخ خود 5دیدار روبه‌روی رم برگزار کرده است که 4 دیدار را با پیروزی به سود خود خاتمه داده است. تیم اوکراینی در رویای خود بازی در فینال لیگ قهرمانان را در کیف می‌بیند. امسال پایتخت اوکراین میزبان فینال این رقابت‌ها است و این انگیزه مضاعفی برای نماینده این کشور است.
سویا در انتظار تحقق یک آرزو
بازی حساس‌تر امشب قطعا نبرد منچستریونایتد و سویا در اولدترافورد است؛ منچستر که همین چند روز قبل لیورپول را در لیگ برتر شکست داد و روحیه بالایی دارد، حالا به دنبال برد خانگی مقابل سویا است تا بتواند مسیر صعود به مراحل بالاتر را هموار کند. شاگردان ژوزه مورینیو در بازی رفت مقابل نماینده اسپانیا به تساوی بدون گل در خانه حریف رسیدند و حالا موقعیت مناسبی دارند تا حتی با یک برد خفیف راهی یک‌چهارم نهایی شوند. با این حال سویا نیز امید زیادی دارد تا حتی با تساوی بتواند جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آورد. سویا که 60‌سال در حسرت حضور در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مانده بسیار امیدوار است امشب بتواند به این رویا دست پیدا کند.

 


تعداد بازدید :  325