شماره ۱۳۶۷ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ اسفند
صفحه را ببند
رئیس مستعفی بر مواضع قبلی پافشاری و مجمع کشتی را ترک کرد
یک‌ ماه فرصت برای بازگشت خادم
نایب‌رئیس فدراسیون کشتی به صورت موقت عهده‌دار امور جاری شد

شهروند| مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی برای بررسی و اعلام نظر در خصوص استعفای رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی در محل فدراسیون کشتی برگزار شد. محمدرضا داورزنی، نماینده وزارت ورزش و جوانان در این جلسه بود که درنهایت با انتخاب حمید بنی تمیم به‌ عنوان جانشین خادم تا یک‌ ماه آینده به پایان رسید.
پافشاری رئیس روی استعفا
رسول خادم بعد از این‌که چند بیانیه تند صادر کرد و خواستار روشن‌شدن تکلیف ورزشکاران ایرانی در مواجهه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی شد، تصمیم به استعفا از ریاست فدراسیون کشتی و سرمربیگری تیم‌ملی آزاد گرفت. او حدود 2 هفته پیش نامه استعفای خود را نوشت و روز گذشته هم مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی برای بررسی این موضوع برگزار شد. خادم آخرین نفری بود که در جلسه دیروز حضور پیدا کرد و در حالی ‌که از متن بیانیه‌ها و نامه استعفایش این‌طور برمی‌آمد که به دلیل بلاتکلیفی ورزش ایران مقابل نمایندگان رژیم صهیونیستی از فدراسیون استعفا کرده اما او درباره دلیل این تصمیمش گفت: «استعفای من به علت عدم ‌حمایت وزارت ورزش و جوانان بوده و ربطی به بحث اسراییل نداشته است. اگر قرار بر ماندن من باشد این بی‌توجهی به کشتی ادامه پیدا می‌کند که این به ضرر کشتی ایران خواهد بود. من نمی‌توانم با مجموعه وزارت ورزش کار کنم، چرا که از  نظر من نگاه مجموعه وزارت ورزش در جهت منافع ملی ورزش کشور نیست. برای من مسائل کشتی در اولویت است و بسیار مهمتر از نگاه سیاستمداران به این رشته است که در مجموعه وزارت ورزش می‌آیند و نگرش سیاسی خودشان را دارند.» خادم بار دیگر با پافشاری روی استعفایش تأکید کرد: «موضوع رویارویی یا عدم رویارویی ورزشکاران ایران با ورزشکاران رژیم صهیونیستی یک بحث ملی است و دغدغه همه قهرمانان ماست اما ارتباطی به استعفای من ندارد. این موضوع بحثی چالشی و جدی برای ورزش کشورمان است که فقط به کشتی مربوط نیست و باید زودتر حل‌وفصل شود.» خادم درنهایت با ارایه استعفانامه خود به مجمع فدراسیون، محل جلسه را ترک کرد و منتظر نماند تا نظر اعضای مجمع را بشنود. خادم در بخشی از نامه استعفای خود نوشته بود فردی باید مسئولیت فدراسیون کشتی را بپذیرد که با ادبیات و افکار مورد نظر وزارت ورزش همسو باشد تا طعنه‌ای تند به بالاترین مرجع ورزش در کشور زده باشد.
فرصت یک‌ماهه برای بازگشت خادم
در حالی که رسول خادم بعد از ارایه استعفایش، مجمع را ترک کرد و منتظر رأی و نظر آنها نماند اما اعضای مجمع با تصمیم او مخالفت کردند و قرار شد طی یک ماه آینده تلاش کنند تا خادم از استعفایش منصرف شود. همچنین مقرر شد اگر رسول خادم به فدراسیون بازنگشت، بعد از یک ماه برای تعیین سرپرست فدراسیون کشتی مجمع دیگری برگزار شود. از آنجا که طبق اساسنامه فدراسیون، رئیس می‌تواند برای مدتی اداره امور را به نایب خود واگذار کند، با نظر مجمع اداره فدراسیون کشتی تا یک ماه آینده به حمید بنی‌تمیم، نایب‌رئیس فعلی فدراسیون سپرده شد. ظاهرا یکی از موارد اختلاف خادم با وزارت ورزش بر سر پرداخت‌نشدن بودجه 14 میلیاردی فدراسیون کشتی است که در جلسه دیروز داورزنی قول داد تا پایان ‌سال این مبلغ به صورت کامل پرداخت شود.
داورزنی: به بازگشت خادم امیدواریم
محمدرضا داورزنی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش که نماینده این وزارتخانه در جلسه دیروز مجمع فدراسیون کشتی بود، با تأکید بر این‌که کشتی بیشتر از قبل مورد حمایت قرار خواهد گرفت، درباره استعفای خادم گفت: «وزارت ورزش نیز پیش از این مخالفت خود را با استعفای خادم اعلام کرده بود؛ مجمع هم با این استعفا مخالفت کرد و اعضا در تلاش هستند با خادم صحبت کنند تا او به کارش ادامه دهد. اهالی کشتی و مردم مطمئن باشند که کشتی به‌عنوان یک رشته پرافتخار مورد حمایت کامل وزارت ورزش است و از لحاظ مالی نیز سعی‌مان حمایت حداکثری است. باز هم تأکید می‌کنم که وزارت ورزش هیچ اختلافی با خادم ندارد و نیازی به تغییر رئیس فدراسیون و آمدن فردی که با سیاست‌های وزارت خانه همسو باشد نیست. ما به بازگشت خادم امیدواریم و به تغییر رئیس فدراسیون فکر نمی‌کنیم.» با این شرایط و با توجه به مخالفت مجمع فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان باید منتظر اتفاقات یک ماه آینده بمانیم تا مشخص شود آیا خادم دوباره به سمت خود برمی‌گردد یا نه. قطعاً حمایت‌های وزارت ورزش و پرداخت بودجه فدراسیون می‌تواند نقش مهمی در بازگشت خادم به فدراسیون داشته باشد.


تعداد بازدید :  135