شماره ۱۳۶۷ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ اسفند
صفحه را ببند
ویترین خانواده

از کجا میوه زیر نرخ تره‌بار بخریم؟
فارس| مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت: غرفه‌های سازمان میادین و تره‌بار فقط روزهای اول، دوم و سیزده فروردین تعطیل است و برای روز سیزدهم فروردین ۱۳جایگاه ویژه در نقاط ویژه پایتخت در نظر گرفته‌ایم. عبدالحسین رحیمی در مورد آخرین اقدامات سازمان میادین میوه و تره‌بار برای ارایه خدمات به مردم در طرح نوروزی اظهار داشت: برای شب عید ۱۱‌هزار تن محصول آماده‌سازی و ذخیره شده است تا مردم هیچ کمبودی در این زمینه نداشته باشند.
او از آغاز توزیع و فروش پرتقال و سیب با قیمت مصوب تنظیم بازاری از ۲۳ اسفندماه در محل غرفه‌های سازمان میادین میوه و تره‌بار خبر داد و گفت: هنوز قیمت این دو محصول تعیین و اعلام نشده است، اما ۴‌هزار تن پرتقال و ۲‌هزار تن سیب زرد و قرمز در مراکز میوه و تره‌بار استان تهران عرضه می‌شود.
رحیمی همچنین از اجرای طرح دستچین نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۲۵ فروردین‌ماه خبر داد و گفت: برای نخستین‌‌بار امسال جشنواره‌ای پیش‌بینی کرده‌ایم که ۶قلم محصول سیب‌قرمز، سیب زرد، پرتقال تامسون شمال،‌ سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و پیاز با ۲۰‌درصد تخفیف زیر نرخ سازمان میادین و تره‌بار عرضه خواهد شد.

تخم‌مرغ‌های شکسته شده پس گرفته می‌شود
پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی| همه توزیع‌کنندگان تخم‌مرغ‌های تنظیم بازاری موظف‌اند این کالا را به صورت سالم تحویل مشتری دهند و این شرکت تخم‌مرغ‌های شکسته را پس می‌گیرد. حمید ورناصری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اظهار کرد: همه توزیع‌کنندگان تخم‌مرغ‌های تنظیم بازاری موظف‌اند این کالا را به صورت سالم تحویل مشتری دهند و این شرکت تخم‌مرغ‌های شکسته را پس می‌گیرد. او افزود: مردم می‌توانند مشکلات یا شکایات خود را از طریق تماس با شماره تلفن 88772410 به اداره‌کل بازرسی شرکت پشتیبانی امور دام کشور اعلام کنند.

زور مردم به خرید کالای دست دوم هم نمی‌رسد
ایسنا| رئیس اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان با تأکید بر کسادی این صنف در ایام منتهی به نوروز امسال، گفت: بنیه مالی مردم به قدری ضعیف شده که حتی بازار خرید کالای دست دوم هم تحت‌تأثیر قرار گرفته است. داوود عبداللهی‌فرد اظهار کرد: وضع کسب‌وکار در نوروز امسال بسیار بهم ریخته است، در چنین شرایطی برخلاف آنچه تصور می‌شود که باید مردم برای خرید لوازم منزل استقبال بیشتری از کالاهای دست دوم داشته باشند، حتی این بخش هم رونق نگرفته است. او گفت: البته فعالیت شبکه‌های مجازی هم لطمه بسیاری به کار همکاران ما وارد کرده و ما حریف آنها نشدیم. این شبکه‌ها اکنون تا حدود ۵۰‌درصد کار ما را تعطیل کرده‌اند، اما با این حال بنیه مردم از نظر مالی آن‌قدر ضعیف شده که حتی خرید و فروش اجناس دست دوم هم کاهش یافته است.


تعداد بازدید :  245