شماره ۴۲۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
نماينده ولي‌فقيه در هرمزگان در جمع تشكلات كارگري و كارفرمايي و تعاونگران استان:
تعامل و تعادل، محوري‌ترين مسأله در رابطه بين كارگر و كارفرما است

نماينده ولي‌فقيه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، تعامل و تعادل را دو رکن اساسی در رابطه بین کارگر و کارفرما دانست و بر ضرورت همدلي و رعایت حقوق متقابل از سوی کارگر و کارفرما تاكيد كرد.
به‌گزارش روابط‌عمومي اداره‌كل تعاون، كار و رفاه‌اجتماعي هرمزگان، «آيت‌الله غلامعلي نعيم‌آبادي» در ديدار تشكل‌هاي كارگري و كارفرمايي و تعاونگران با وي كه با حضور «اكرمي» مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي و معاونان اين اداره كل صورت گرفت، با بيان اينكه فضاي كار بر دو محور اصلي يعني  كارگر و كارفرما است، گفت: هم حقوق کارگر و هم کارفرما باید در کار دیده شود كه در آموزه‌هاي ديني به آن تاكيد شده و قانون نيز پشتوانه هر دو است.
«آيت‌الله غلامعلي نعيم‌آبادي» با تاكيد بر ضرورت همدلي و رعایت حقوق متقابل از سوی کارگر و کارفرما  ، اظهار داشت: هم حقوق کارگر و هم کارفرما باید در کار دیده شود كه در آموزه‌هاي ديني به آن تاكيد شده و قانون نيز پشتوانه هر دو است.
وي بيان داشت: فرهنگ كار به شدت آسيب‌ديده و تا زماني كه جوانان ما امور کشاورزی، باغداری، دامداری و ده‌ها شغل میدانی را با نشستن در پشت میز بخواهند انجام دهند، نرخ بیکاری بیش از این نیز افزایش خواهد یافت و مشكل اشتغال نيز با اضافه شدن صندلي و گسترش ادارات حل نمي شود.
امام جمعه بندرعباس بيان کرد: برخي كارهاي قانوني در جامعه ما عيب و ننگ به حساب مي‌آيد در حالي كه در بسياري از كشورها فرهنگ كار زنده است و بسياري از مايحتاج ما از همين  كشورها تهيه مي‌شود در صورتی كه شرايط توليد همان كالاهاي وارداتي در كشور خودمان نيز فراهم است.
وي اضافه كرد: كارفرما در كنار كارگر بايد كار كند و هيچ‌كس نبايد كار كردن را عيب بداند چراكه كار كردن توصيه پيامبر(ص) و امامان(ع) است.
آيت‌الله نعيم‌آبادي اظهار داشت: در كشور فرصت‌هاي شغلي بسياري وجود دارد اما مشكل اصلی، فرهنگ كار است كه باید شغل و کار را به درستی برای مردم و جوانان معنا کنیم تا بدانند که کار تنها به معنای پشت‌میزنشینی نیست.
نماينده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه هرمزگان ظرفيت‌هاي بالايي براي توليد و اشتغال و فعاليت و رشد اقتصادي دارد، گفت: مسئولان بايد اين ظرفيت‌ها را شناسايي كنند چراكه استفاده بهينه از اين منابع، منجر به ايجاد اشتغال و كاهش نرخ بيكاري مي‌شود.
وي بر توجه به مشاغل مرتبط با دریا، صنايع‌دستي و كشاورزي تاكيد كرد.
آيت‌الله نعيم‌آبادي در ادامه نيز بر تقويت تعاوني‌ها تاكيد و اضافه كرد: تعاوني‌ها نبايد فقط به اسم تعاون اكتفا كنند بلكه با فكر و انديشه و استفاده از تجربه ساير كشورها اين حوزه را فعال كنند.
مديركل تعاون و كار هرمزگان در ديدار با امام جمعه بندرعباس:  
دستگاه‌هاي اجرايي از تمام ظرفيت‌ها براي ايجاد اشتغال استفاده كنند
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي هرمزگان نيز در اين ديدار بر استفاده دستگاه‌هاي اجرايي از ظرفيت‌هاي خود براي ايجاد اشتغال تاكيد كرد و گفت: اگر دستگاه‌ها از توان و ظرفيت قانوني خود براي ايجاد مشاغل متعدد استفاده كنند، تعداد زيادي از جمعيت بيكار استان وارد بازار كار مي‌شوند. «بهروز اكرمي»، به ظرفيت‌هاي متعدد استان اشاره كرد و افزود:   هرمزگان پتانسيل جذب متقاضيان كار استان و حتي بيكاران ساير استان‌هاي ديگر را دارد اما بايد اين ظرفيت‌ها را شناسايي و براي آن برنامه‌ريزي كرد.
وي در ادامه اين ديدار به فرهنگ كار اشاره كرد و بيان داشت:   اصلاح فرهنگ کار مسأله بسیار مهمی است كه بايد به آن توجه شود چرا كه هنوز بسياري از فارغ‌التحصيلان بر اين باورند كه بايد استخدام بخش دولتي يا خصوصي شوند.
اكرمي بيان کرد: رویکرد کشور درحال‌حاضر به سمت‌وسوی کارآفرینی است و فارغ‌التحصيلان و متقاضيان كار باید خود به‌سمت کار رفته و به فکر کارآفرینی باشند، چرا كه دستگاه‌های دولتی گنجایش استخدام دولتی را ندارند و براي ساختن جامعه، كار و تلاش مداوم نياز است.
وي بر تقويت روحیه تولید در جامعه تاكيد و اضافه كرد: فرهنگ پشت‌میزنشینی بايد به كل فراموش شود و در صورت اصلاح فرهنگ كار،  شاهد رونق اقتصادی و كاهش نرخ بيكاري خواهيم بود.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي هرمزگان در ادامه به برنامه‌ها و سياست‌هاي اين اداره كل اشاره كرد و گفت: اكثريت جمعيت استان مخاطب وزارت متبوع هستند و صيانت از نيروي‌كار، پيشگيري از حوادث، رسيدگي به دعاوي كارگران، ساماندهي و نظارت بر تشكل‌هاي كارگري و كارفرمايي، تنظيم بازاركار، تشكيل و نظارت بر تعاوني‌ها، امور بيمه‌اي و بسياري ديگر ازجمله وظايفي است كه برعهده اين اداره كل است. اكرمي افزود: در نيمه‌اول ‌سال عملكرد اين اداره كل در بسياري از حوزه‌ها اميدواركننده بوده اما بايد سعي شود كه اين تلاش‌ها مستمر و منجر به عملكرد قابل‌توجهي شود. در پايان اين ديدار از سوي مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان، لوح تقديري با امضاي تشكلات كارگري و كارفرمايي و نمايندگان تعاوني‌ها به «آيت‌الله نعيم‌آبادي» اهدا شد.


تعداد بازدید :  161