شماره ۱۳۶۷ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ اسفند
صفحه را ببند
ذره‌بين

جوان ارومیه‌ای قربانی حوادث چهارشنبه‌سوری شد
ایرنا| یک جوان 27ساله در شهرستان ارومیه به دلیل انفجار مواد محترقه دست‌ساز چشمانش را از دست داد.
ساعت 10:15 روزر دوشنبه با کسب خبری مبنی بر انفجار مواد محترقه در بدن یک شخص در خیابان تربیت ارومیه، گروه‌های آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
این جوان که مواد محترقه را در زیر لباسش جاسازی کرده بود، در زمان بالا بردن کرکره مغازه و در اثر گرمای بدن و ایجاد جرقه منفجر شد.
به‌گزارش ایرنا، از 22 تا 27 اسفند ماه‌سال گذشته 298 نفر در آذربایجان‌غربی بر اثر استفاده از مواد محترقه دچار حادثه شدند که حدود 60‌درصد از این افراد در رده سنی جوان و نوجوان قرار داشتند.
شهر ارومیه نزدیک به 750‌هزار نفر جمعیت دارد و در سطح 10‌هزار هکتاری آن 10 ایستگاه آتش‌نشانی فعال است.

نشت گاز علت انفجار در بازار تهران
نشت گاز در بازار تهران موجب مصدومیت شدید مردی ۶۰ ساله شد. ساعت ۲۲ و ۳۲ دقیقه شامگاه یکشنبه حادثه آوار در بازار هفت‌تن بازار مسگر‌های بازار بزرگ تهران به نیرو‌های سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد.
بلافاصله به منظور امدادرسانی، نیرو‌های ۲ ایستگاه سازمان آتش‌نشانی در محل حادثه حضور پیدا کردند.
محل حادثه یک کارگاه تولیدی به وسعت ۱۰۰متر بود که در زیرزمین این کارگاه ۲۰ متری انفجار رخ داده بود. مردی ۶۰ساله که در این زیرزمین مشغول به کار بود، دچار سوختگی و شکستگی شدید و زمانی که آتش‌نشان‌ها در محل حاضر شدند این فرد زیر آوار گرفتار شده بود. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی درخصوص علت این حادثه گفت: به علت نشت گاز از سیلندر و رسیدن شعله و جرقه این حادثه رخ داده بود، اما خوشبختانه ساختمان دچار حریق نشده بود و تنها در این مکان آوار رخ داد.

کشف یک تن مرفین در ورامین
سربازان گمنام امام زمان(عج) موفق به شناسایی یک باند قاچاق مواد مخدر و کشف یک تن مرفین در شهرستان ورامین شدند.
یک باند پنج‌نفره قاچاق مواد مخدر شامگاه یکشنبه قصد حمل محموله‌ای را از مرزهای شرق کشور به پایتخت داشتند. سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره اطلاعات ورامین بعد از رصد و تحقیقات اطلاعاتی موفق به شناسایی این باند قاچاق موادمخدر در شهرستان ورامین شدند. از این باند قاچاق موادمخدر بیش از یک تن مرفین کشف شد که پیش‌ساز تولید 6 تن موادمخدر است و برای لابراتوارهای شهر تهران بارگیری شده بود.

کلاهبرداری 3‌میلیارد و 500‌میلیون ریالی با پیش‌فروش خودرو
شهروند| عامل کلاهبرداری 3‌میلیارد و 500‌میلیون ریالی از 6شهروند با پیش‌فروش خودرو در سرخس دستگیر شد. در پی شکایت مردی میانسال در شهر سرخس مبنی بر کلاهبرداری با پیش‌فروش خودرو تیمی از پلیس آگاهی بلافاصله وارد عمل شد. در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد، فردی شیاد با ادعای این‌که سهامدار یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی است با ثبت‌نام خودرو زیر قیمت بازار و تحویل 30روزه مبلغ 740‌میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده و پس از گذشت مهلت مقرر پاسخگو نیست.
همزمان با رسیدگی به پرونده 5 شکایت مشابه دیگر نیز اضافه شد که کارآگاهان پلیس آگاهی متهم را با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند. در بازجویی‌های اولیه متهم به 6 فقره کلاهبرداری به مبلغ 3‌میلیارد و 500‌میلیون ریال اعتراف کرد که با هماهنگی مقام قضائی تحقیقات از او با همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی برای دستگیری همدستش و دیگر جرایم احتمالی ادامه دارد.طمع مالباختگان و دروغگویی کلاهبرداران 2عامل اصلی وقوع چنین جرایمی است و عدم اعتماد کامل و انجام تحقیقات لازم و مشورت با متخصصان راهکار پیشگیری آن است لذا توصیه می‌شود در خرید خودرو و املاک که با توجه به حجم بالای وجوه مبادله شده مورد هدف کلاهبرداران با شگردهای پیچیده است کلیه خریداران حتماً نسبت به انجام تحقیقات لازم و مشاوره با متخصصان امر و اخذ استعلامات لازم از مراجع ذیصلاح اقدام و قبل از واریز هر وجهی نسبت به بررسی دقیق کلیه بندهای مندرج در قرارداد دقت لازم را داشته و پس از اطمینان کامل معامله را انجام دهند.


تعداد بازدید :  341