شماره ۱۳۶۷ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ اسفند
صفحه را ببند
شاگردان کی‌روش از چهارشنبه بدون لژیونرها رسما برای جام‌جهانی استارت می‌زنند
اردوی بی‌رونق تیم‌ملی

شهروند| آخرین اردوی تیم‌ملی فوتبال ایران در‌ سال 96 که به نوعی استارت رسمی برای آماده‌سازی جام‌جهانی است، از روز چهارشنبه رسما آغاز می‌شود؛ اما این اردو بدون حضور لژیونرها اردویی جدی و با کیفیت نیست.
ریکاوری برای لیگ برتری‌ها
کارلوس کی‌روش در روزهای اخیر با انتقادات زیادی نسبت به حضور نداشتن در تمرینات تیم‌ملی مواجه شده است. درحالی‌که تمرینات تیم‌ملی فوتبال با حضور بازیکنان لیگ برتری آغاز شده بود اما آقای سرمربی در این تمرینات حضور نداشت تا برخی از رسانه‌ها از بی‌توجهی او نسبت به آغاز دور جدید تمرینات انتقاد کنند. البته کی‌روش هم در مقابل این انتقادات ساکت نماند و گفت در تعطیلات به سر نمی‌برد بلکه کارهای مربوط به تیم‌ملی را دنبال و وضع لژیونرها را بررسی می‌کند. کی‌روش طی روزهای اخیر به تهران برگشته و یکی دو روزی است تمرینات را زیر نظر گرفته است. از آنجایی که در روزهای اخیر هم فقط بازیکنان لیگ برتری در اردوی تیم‌ملی حضور داشته‌اند و شاید یکی از دلایل اصلی جدی نگرفتن تمرینات توسط کی‌روش همین موضوع باشد.
موافقت کی‌روش با غیبت بازیکنان اصلی
آخرین اردوی رسمی تیم‌ملی در‌سال 96 که برای برگزاری بازی تدارکاتی با تیم‌ملی سیرالئون برگزار شده، با نفرات کمی پیگیری می‌شود. از آنجایی که اغلب بازیکنان ملی‌پوش لیگ برتری هم در 4 تیم آسیایی حضور دارند، طبیعی است که اردوی تیم‌ملی با تعداد کمی از بازیکنان آغاز شود. ضمن این‌که لژیونرهای ملی‌پوش هم به دلیل درگیر بودن با بازی‌های باشگاهی نمی‌توانند در این اردو شرکت کنند. البته طبق توافق اولیه تاج با کی‌روش، قرار بر این بود که بعد از پایان بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا ملی‌پوشان 4 نماینده ایران در این رقابت‌ها در تمرینات تیم‌ملی حاضر شوند اما با درخواست فدراسیون، کی‌روش هم قبول کرد که آنها استراحت کنند. دلیل کنار آمدن کی‌روش با خواسته فدراسیون هم این است که بعد از لغو شدن حضور تیم‌ملی لیبی در ایران، قرار شد سیرالئون آخرین حریف تدارکی تیم‌ملی باشد. همین موضوع باعث شده به دلیل ضعیف بودن حریف تدارکاتی تیم ملی، لژیونرها و بازیکنان تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان در این بازی غایب باشند. البته قرار است بازیکنان 4تیم استقلال، پرسپولیس، تراکتور و ذوب آهن صرفاً در اردو حضور داشته باشند اما مقابل سیرالئون بازی نکنند. البته نکته مبهمی دراین‌باره وجود دارد که آیا ترکیب 11نفره تیم‌ملی با بازیکنان لیگ برتری تکمیل می‌شود یا نه که باید منتظر روز پنجشنبه و دیدن ترکیب تیم‌ملی باشیم. با این حال لژیونرها برای بازی با تونس به اردو اضافه می‌شوند و شرایط بهتر خواهد شد.


تعداد بازدید :  314