شماره ۱۳۶۷ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ اسفند
صفحه را ببند
خبرنامه

برگزاری افتتاحیه کمپین «نه به تصادفات»
شهروند| رئیس اداره روابط عمومی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر ایران گفت: در آستانه برگزاری هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و آغاز سفرهای نوروزی، کمپین «نه به تصادفات» امروز برگزار می‌شود. مسعود آسیما افزود: این برنامه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار می‌شود و رئیس جمعیت هلال‌احمر، سرتیم‌های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اصحاب رسانه در این برنامه حضور دارند. وی با بیان این‌که هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از ۲۸ اسفندماه سال‌جاری آغاز و تا ۱۴ فروردین‌ماه ‌سال آینده ادامه دارد، خاطرنشان کرد: کمپین «نه به تصادفات» در کنار فعالیت‌های این طرح برگزار می‌شود و طی آن از مردم، مسئولان و شخصیت‌های تاثیرگذار می‌خواهیم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، سفر ایمنی داشته باشند تا تلفات و خسارات ناشی از آن کاهش یابد.

روابط عمومی هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سازوکار اهدای عیدی 200هزار تومانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه
شهروند|  به دنبال اعلام خبر عیدی 200 هزارتومانی جمعیت هلال‌احمر به زلزله‌زدگان کرمانشاه، طی اطلاعیه‌ای سازوکار اهدای این عیدی اعلام شد:
مبلغ مذکور به حدود 30‌هزار خانوار تعلق می‌گیرد که خانه‌های آنها در مناطق زلزله‌زده از سوی بنیاد مسکن از نوع تخریبی شناسایی شده است. جمعیت هلال‌احمر اقدامی برای شناسایی این خانوارها انجام نداده و مرجع اصلی، اطلاعات اعلامی از سوی بنیاد مسکن است که در طول چندماه گذشته با بررسی‌های میدانی در منطقه جمع‌آوری شده است. بدیهی است خانوارهایی که در زلزله آسیب ندیده‌اند، مشمول این طرح قرار نمی‌گیرند.
براساس کد ملی سرپرستان خانوارهای اعلامی، شماره حساب آنها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها دریافت شده و مبلغ مذکور از سوی جمعیت هلال‌احمر به حساب‌های آنها واریز خواهد شد. بنابراین نیازی به مراجعه فردی در جایی وجود ندارد.
براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، مبلغ مذکور تا پیش از پایان ‌سال‌جاری واریز خواهد شد.
این مبلغ صرفا برای زلزله‌زدگان کرمانشاه بوده و از محل منابع مشارکت‌های مردمی تأمین شده است. بدیهی است، چون مردم براساس فراخوان به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک کرده‌اند، این منابع را در جای دیگری نمی‌توان صرف کرد. گفتنی است جمعیت هلال‌احمر درحال بررسی منابع اعتباری دیگر برای زلزله‌زدگان کرمان در‌ سال‌جاری نیز می‌باشد که در صورت تأمین اعتبار، به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

زمان فعالیت داروخانه‌های هلال‌احمر در نوروز
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که داروخانه‌های جمعیت هلال‌احمر از یکم تا چهارم و از نهم تا ۱۲ فروردین از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ باز هستند، ساعت کار این داروخانه‌ها را در روز‌های دیگر تعطیلات نوروزی ۸ تا ۱۶ اعلام کرد. به گزارش میزان، مهدی عبدوس به افزایش نرخ ارز در ماه‌های اخیر و تأثیر آن روی کالا‌های وارداتی و مورد نیاز مردم اشاره کرد و گفت: به‌رغم همه مشکلاتی که برای تأمین دارو پیش‌روی جمعیت هلال‌احمر وجود دارد، تاکنون هیچ دارویی افزایش قیمت نداشته است و مردم بدون نگرانی می‌توانند دارو‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند. وی همچنین از بیماران پیوندی، شیمی‌درمانی، دیابتی، روماتولوژی و ام‌اس که پیوسته از دارو‌های خاص استفاده می‌کنند، خواست برای تأمین دارو‌های مورد نیاز خود در تعطیلات نوروز از هم‌اکنون خریداری کنند. عبدوس دریافت تأییدیه نسخه از سازمان‌های بیمه‌گر را برای تحویل دارو‌های کمیاب و گرانقیمت ضروری دانست و گفت: با توجه به این‌که شعبه‌های تحت پوشش این سازمان‌ها در تعطیلات نوروزی فعال نیستند، داروخانه‌های هلال‌احمر موظف شده‌اند با درنظرگرفتن شرایط اورژانسی بیماران، دارو‌های مورد نیاز آنان را بدون دریافت تأییدیه تأمین کنند. وی با بیان این‌که داروخانه‌های جمعیت هلال‌احمر از یکم تا چهارم و از نهم تا ۱۲ فروردین از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ باز هستند، ساعت کار این داروخانه‌ها را در روز‌های دیگر تعطیلات نوروزی ۸ تا ۱۶ اعلام کرد. عبدوس مهمترین مشکل پیش‌روی جمعیت هلال‌احمر را تأمین دارو‌های تک‌نسخه‌ای که در فارماکوپه ایران وجود ندارد، دانست و گفت: براساس لایحه‌ای که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، هیچ‌یک از پزشکان نمی‌توانند این دارو‌ها را تجویز کنند. وی از این‌که هیچ‌کس نمی‌تواند متولی واردات این نوع دارو‌ها باشد، ابراز تأسف کرد و افزود: جمعیت هلال‌احمر تلاش می‌کند در مسیر قانون بخشی از نیاز مردم را از طریق مرکز داروی کیش هلال‌احمر تأمین کند.


تعداد بازدید :  226