شماره ۱۳۶۷ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ اسفند
صفحه را ببند
رئیس مجتمع دارویی- درمانی هلال اعلام کرد:
انجام سالانه ۱۵هزار عمل چشم در کلینیک چشم‌پزشکی هلال

رئیس مجتمع دارویی - درمانی هلال ایران از انجام سالانه هزاران عمل چشم با بهترین کیفیت و پیشرفته‌ترین تجهیزات در کلینیک چشم‌پزشکی این مجتمع خبر داد. به گزارش مهر، دکتر سید محمد اکرمی با تشریح خدمات کلینیک چشم‌پزشکی مجتمع دارویی - درمانی هلال ایران گفت: کلینیک چشم‌پزشکی مجتمع دارویی - درمانی هلال ایران یکی از بهترین مراکز چشم‌پزشکی کشور به شمار می‌رود. این خوشنامی با توجه به همکاری نزدیک این کلینیک با بخش توریسم‌درمانی، پا را از مرزهای کشور بیرون گذاشته و آوازه آن در کشورهای منطقه نیز پیچیده است. وی افزود: آمار جراحی‌های بی‌نقص انجام شده در این مرکز نشان‌دهنده ظرفیت و کیفیت بی‌نظیر کلینیک چشم‌پزشکی هلال ایران است. اکرمی افزود: این کلینیک جزو بخش‌های قدیمی مجتمع هلال ایران است و نزدیک به دو دهه از تأسیس آن می‌گذرد.‌ سال ۷۸ تأسیس کلینیک چشم‌پزشکی با سه اتاق عمل، سه درمانگاه و بخش اپتومتری در این مجتمع استارت خورد و از همان ابتدا اساتید بزرگی این‌جا حضور فعال داشته‌اند. این کلینیک جزو نخستین کلینیک‌ها در حوزه چشم‌پزشکی بوده که خارج از سیستم دولتی کار کرده است و خدمات درمانی آن به‌صورت خودگردان و خصوصی ارایه می‌شود. از لحاظ کیفیت کار و تجهیزات اتاق عمل و سطح کیفی خدمات کلینیک‌ها، در سطح مراکز خصوصی پیشتاز بوده‌ایم. وضع کیفی کار این‌جا همواره طوری بوده که ‌سال به ‌سال تعداد مراجعان و بیماران ما بیشتر شده است.
انجام سالانه ۱۵‌هزار جراحی چشم
وی افزود: اتاق‌های عمل ما از سه به پنج اتاق عمل رسیده و دو اتاق عمل سرپایی هم اضافه شده است. تعداد درمانگاه‌ها در ابتدا سه درمانگاه بوده و درحال حاضر ما ۱۰درمانگاه چشم‌پزشکی داریم که به صورت تخصصی و فوق تخصصی به بیماران خدمات ارایه می‌دهند. سالانه چیزی حدود ۱۲۰‌هزار نفر و ماهانه ۸ تا ۱۲‌هزار بیمار به این کلینیک مراجعه می‌کنند و پذیرش می‌شوند که نشان‌دهنده حجم سنگین فعالیت‌ها و در عین‌حال قابلیت‌های بالای این کلینیک است. اکرمی گفت: سالانه حدود ۹‌هزار عمل جراحی بزرگ و ۶‌هزار عمل جراحی کوچک و سرپایی در این کلینیک انجام می‌گیرد، به‌طوری که تمامی عمل‌های جراحی حوزه چشم‌پزشکی به صورت تخصصی و فوق تخصصی در این مرکز انجام می‌شود که از آن جمله می‌توان به ویترکتومی عمیق، گلوکوم، پیوند قرنیه، جراحی پلاستیک پلک و انحرافات چشمی اشاره کرد. تمامی عمل‌های جراحی توسط چشم‌پزشکان مجرب و متخصص ما که همه صاحب تجربیات عالی و دارای شناسنامه کاری درخشان هستند، انجام می‌شود.
تجهیزات مدرن چشم‌پزشکی
رئیس مجتمع دارویی - درمانی هلال ایران به تجهیزات این کلینیک اشاره کرد و افزود: به لحاظ تجهیزات در سطح بسیار خوبی هستیم. در اتاق‌های عمل دو دستگاه ویترکتومی و پنج دستگاه فیکو برای جراحی در اختیار داریم. دستگاه‌ها بهترین تجهیزاتی است که در آمریکا و اروپا به‌عنوان تجهیزات روز دنیا استفاده می‌شود. تجهیزات constellation که ما در اختیار داریم جزو پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ویترکتومی است و غیر از این‌جا دو مرکز دیگر در تهران دارای این دستگاه‌ها هستند. یک دستگاه PDT هم در اختیار داریم که نخستین دستگاهی بود که در ایران در ‌سال ۸۰ راه‌اندازی شد و این دستگاه برای درمان موارد خاصی از خونریزی‌های ته چشم است که خوشبختانه ما آن را هم در اختیار داریم. درواقع تعداد دستگاه‌های مدرن چشم‌پزشکی در ایران و حتی تهران خیلی محدود است و ما جزو نخستین مراکزی بودیم که این دستگاه‌ها را به کار گرفتیم. از نظر تجهیزات می‌شود گفت که وسایل و تجهیزاتی که ما در اتاق عمل استفاده می‌کنیم جزو به‌روز‌ترین تجهیزات موجود در حوزه چشم‌پزشکی است. اکرمی به پوشش بیمه‌ای خدمات چشم‌پزشکی در این مجتمع اشاره کرد و گفت: مزیتی که این مجموعه دارد این است که با تمام بیمه‌های پایه و اکثر بیمه‌های تکمیلی قرارداد دارد و بیماران با کمترین هزینه این‌جا عمل می‌شوند.  رئیس مجتمع دارویی- درمانی هلال درباره شایع‌ترین علل مراجعه بیماران چشمی به این کلینیک اظهار داشت: مهمترین بیماری چشمی که بیشتر بیماران برای آن به ما مراجعه می‌کنند و مورد عمل جراحی قرار می‌گیرند، «کاتاراکت» یا همان آب مروارید است. همچنین بیماری‌های شبکیه با شیوع زیاد دیده می‌شود، چون آمار دیابت در کشورمان رو به افزایش است و عوارض ناشی از دیابت کنترل نشده روز به روز بیشتر خودش را در مشکلات چشمی نشان می‌دهد.


تعداد بازدید :  109