شماره ۳۴۲ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
مراسم زادروز «كيميايي» در «خانه سينما»

جشن 73سالگی مسعود کیمیایی، کارگردان سینمای ایران 6 مردادماه در خانه سینما با حضور محمد بزرگ‌نیا دبیر شانزدهمین جشن سینمای ایران، مازیار میری مدیر اجرایی، فرهاد توحیدی رئیس هیأت‌مدیره خانه سینما، اعضای شورای سیاست‌گذاری جشن، داوران جشن و تعدادی از هنرمندان در خانه سینما برگزار شد.  در ابتدای این مراسم پس از حضور مسعود کیمیایی، محمد بزرگ‌نیا گفت: مسعود کیمیایی کارگردان ارزشمندی است که با فیلم‌هایش ما عاشق سینما شدیم و به سینما آمدیم. امروز زادروز این کارگردان بزرگ سینمای ایران است.
مسعود کیمیایی در جشن تولدش بیان کرد: ممنون از خانه سینما و از همه شما که هستید. من این‌جا پر از خاطره هستم. با نعمت حقیقی این‌جا کار می‌کردیم. خیلی خوشحالم بین شما هستم. آرزویم این است که پابرجا باشد و این نفس‌های دوستی و عاشقانه همیشه با هم باشد.  همچنين علیرضا زرین‌دست مدیر فیلم‌برداری سینمای ایران درباره كيميايي گفت: خیلی سخت است درباره کیمیایی صحبت کنیم. چون او یکی از بدعت‌گذاران سینمای قبل و بعد از انقلاب است. سینمای ما در یک دوره‌ای با ساموئل خاچیکیان مشخصه داشت. پس از او با کیمیایی یک تم استثنايی در این سینما شکل گرفت.  فرهاد توحیدی رئیس هیأت‌مدیره خانه سینما نیز گفت: کیمیایی استاد سینمای داستان‌گو است. او جزو معدود فیلمسازانی است که صاحب امضا است.
سینمای ایران بزرگانی همچون کیمیایی، ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، بهرام بیضایی و داریوش مهرجویی دارد که امیدوارم همیشه سایه آنها روی سر سینمای ایران مستدام باشد. در پایان این مراسم نیز همه مدعوین با مسعود کیمیایی عکس یادگاری گرفتند.


تعداد بازدید :  39