شماره ۱۳۶۳ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۷ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

حضور رهبر معظم انقلاب در منزل ۲ تن از شهدای حوادث خیابان پاسداران
دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب| رهبر معظم انقلاب سه‌شنبه گذشته ۱۵ اسفندماه در منزل شهید محمدحسین حدادیان- از شهدای اغتشاشات اخیر تهران- حضور یافتند.
شهید محمدحسین حدادیان بسیجی جوانی بود که روز ۳۰ بهمن امسال در شب شهادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها به دست اغتشاشگران در خیابان پاسداران تهران به شهادت رسید. ایشان همچنین در منزل شهید «سیدعلی اندرزگو» حضور یافتند و با ذکر خاطراتی از آن شهید، یاد او را گرامی داشتند.

علی لاریجانی خطاب به سیاستمداران
به جای اختلاف، فضا را آرام کنید

خانه ملت| علی لاریجانی در آیین افتتاحیه فاز چهار طرح توسعه گروه بین‌المللی کارخانجات آذرخش گفت: در شرایط فعلی کشور گفت، لازم است سیاستمداران با پرهیز از اختلاف‌ها، فضای کشور را آرام کنند و زمینه را برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال فراهم نمایند. شهید مطهری(ره) می‌فرمود: «یک کشور هرچقدر هم که آرمان‌های متعالی داشته باشد، اگر اقتصاد سالم نداشته باشد، به این آرمان‌ها نمی‌رسد»؛ امروز آرمان‌های ما موجب عزت‌آفرینی شده است اما در بخش اقتصادی با مشکل‌هایی مواجه هستیم که بایدروی آن تمرکز و برای حل مسائل این حوزه تلاش کنیم.
او ادامه داد: نباید اجازه داد مسائل حاشیه‌ای ذهن ما را از کارهای اصلی دور نگه دارد، همچنین نباید اجازه داد ناامیدی و یأس وارد فضای جامعه شود. با وجود مشکل‌ها، اگر دست به دست هم دهیم، می‌توانیم روزبه‌روز کشور خود را آبادتر کنیم و فضای امیدواری را در جامعه تقویت نماییم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران: قدرت دفاعی ما قابل مهار نیست
مهر| جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: کشور ما از مرز مهار فناوری‌ها عبور کرده، لذا توان دفاعی ما قابل مذاکره، مهار و توقف نیست. سردار حسین سلامی در حاشیه بازدید از نخستین جشنواره «فجر رشد» سپاه که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران درخصوص هدف برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: ما در حقیقت با فورانی از اطلاعات فناوری‌ها و دانش‌های نوین در عرصه‌های دفاعی در این نمایشگاه مواجه هستیم. وی گفت: در حقیقت به نقطه‌ای رسیده‌ایم که با ترکیب فناوری‌های نوین با یکدیگر فناوری‌های جدیدتری به دست می‌آوریم. سلامی افزود: امروز در انواع فناوری‌های پیشرفته و پیچیده دفاعی در لبه فناوری‌های نوین جهانی حرکت می‌کنیم. یعنی آنچه که من دیدم، دانش‌ها و فناوری‌های مربوط به بهبود وضع موشک‌ها هم از جهت سیستم‌های فرماندهی، کنترل بهبود کیفیت، موتورهای پیشران، سوخت موتورها، سیستم‌های ناوبری و بال و بدنه انواع مختلف پهبادها با فناوری بسیار مدرن و متنوع که عموما حاصل ابتکار عمل و خلاقیت‌های جوانان کشور است، به دست آمده است. جانشین فرمانده جانشین کل سپاه گفت: همین‌طور در عرصه‌های مختلف فناوری‌های مربوط به سیستم‌های هوایی، دریایی، زمینی، پدافند موشکی و همه عرصه‌های نوین پیشرفته نظامی چشمه‌های جوشانی به وجود آمده و البته به نظر می‌رسد که این دستاوردها محصول چند نکته است.

اعلام وصول طرح در صحن علنی مجلس
حجتی هم در صف استیضاح قرار گرفت

خانه ملت| طرح استیضاح وزیر کشاورزی اعلام وصول شد. اکبررنجبرزاده، عضو هیأت‌رئیسه مجلس در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی را که در تاریخ 27 دی 96 به کمیسیون کشاورزی ارجاع شده بود، با توجه به اصرار 10نفر از نمایندگان متقاضی برابر ماده 223 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.  عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطابق با ماده 225 آیین‌نامه داخلی مجلس وزیر جهاد کشاورزی حداکثر ظرف مدت 10روز موظف به حضور در مجلس و ارایه توضیحات در جلسه علنی مجلس خواهد بود.


تعداد بازدید :  246