شماره ۱۳۶۳ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۷ اسفند
صفحه را ببند
شنیده‌های خبرنگار «شهروند» از صندلی ریاست فدراسیون کشتی
برادر جای برادر؟
اختلاف وزارت ورزش با رسول خادم بالا گرفت و امیررضا خادم اصلی‌ترین گزینه جایگزینی او است

شهروند| هشت روز از استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی می‌گذرد و او همچنان با وجود مخالفت وزیر ورزش حاضر به بازگشت نشده است. البته از سوی دیگر، رئیس مستعفی فدراسیون کشتی هم خواسته‌هایی دارد که پاسخ روشنی درباره آنها از سوی مقامات دولتی دریافت نکرده و این اتفاقات باعث نزدیک شدن رسول خادم به در خروجی فدراسیون شده است. حتی روز گذشته از برخی نام‌ها به‌عنوان گزینه‌های جانشینی خادم در فدراسیون هم نام برده شد که در این بین شانس امیررضا، برادر او بیشتر به نظر می‌رسد.
اختلافات بالا گرفت
بعد از چند مصاحبه طوفانی، رسول خادم در موضع سکوت قرار گرفته، اما اطرافیان او در رسانه‌ها به اظهارنظرهای حمایتی از رئیس مستعفی فدراسیون کشتی می‌پردازند. یکی از این مصاحبه‌ها از سوی خزانه‌دار فدراسیون کشتی مطرح شد که با ارایه آماری از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بابت عدم پرداخت بودجه فدراسیون در روزهای پایانی‌ سال انتقاد کرده بود. این اظهارنظر با واکنش تند مسئولان وزارتخانه و کمیته المپیک همراه شد که اعلام کردند بیشترین پرداختی بعد از فوتبال را به کشتی داشته‌اند و گزارش ارایه شده از سوی خزانه‌دار فدراسیون کشتی را غلط دانستند. از سوی دیگر، انتشار مصاحبه‌ای با یکی از نمایندگان مجلس روی سایت وزارت ورزش مبنی بر این‌که تکلیف فدراسیون کشتی باید زودتر مشخص شود، با واکنش تند ابراهیم جوادی، عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد همراه شد. قرار گرفتن مسئولان فدراسیون کشتی مقابل وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در رسانه‌ها، باعث عمیق شدن اختلافات میان آنها شد.
رفتن خادم قطعی است؟
با توجه به این‌که مسئولان ورزش و مقامات بالاتر روی خوشی به خواسته‌های رسول خادم چه از نظر مالی و چه مسأله بازنگری سیستم مبارزه نکردن با ورزشکاران رژیم اشغالگر نشان ندادند، به نظر می‌رسد رفتن رئیس مستعفی از این فدراسیون قطعی شده است. حتی برخی از کارشناسان اعتقاد دارند رابطه میان رئیس فدراسیون کشتی و مسئولان وزارت ورزش از مدت‌ها قبل رو ‌به ‌تیرگی رفته و دلیل اصلی استعفای رسول خادم نیز همین موضوع بوده است. با ادامه این روند بعید نیست در روزهای آینده شاهد تصمیمات جدیدی در رابطه با اداره فدراسیون کشتی باشیم.
امیررضا خادم، اصلی‌ترین گزینه جایگزینی
با توجه به کوتاه نیامدن رسول خادم از مواضع خود، روز گذشته از برخی نام‌ها به‌عنوان گزینه‌های جانشینی رسول خادم در فدراسیون کشتی نام برده شد. امیررضا خادم، محمدرضا یزدانی‌خرم، علیرضا حیدری، حسن رنگرز و امیر عفراتی ازجمله گزینه‌های وزارت ورزش برای سرپرستی فدراسیون کشتی محسوب می‌شوند که ممکن است در روزهای پایانی ‌سال کار خود را به‌عنوان جانشین رسول خادم آغاز کنند. البته در این میان، علیرضا حیدری که در سال‌های اخیر هم با خادم همکاری داشته، اعلام کرده حاضر نیست جانشین خادم شود: «اگر به من بگویند جای خادم بیایم، اصلا قبول نمی‌کنم چون منابع مالی که رسول دارد و از آنها استفاده می‌کند را من ندارم. ممکن است بتوانم کشتی را اداره کنم اما نمی‌توانم مانند رسول کشتی را اداره کنم. پس چه دلیلی دارد من بیایم جای خادم. او بهتر از بقیه این کار را انجام می‌دهد.» در این میان شنیده می‌شود گزینه اصلی وزیر ورزش امیررضا خادم است و حتی رسول خادم نیز از چنین اتفاقی استقبال می‌کند، اما معاون پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش فعلا این پیشنهاد را قبول نکرده است. برادر رئیس مستعفی فدراسیون کشتی که زمزمه‌های جدایی‌اش از وزارت ورزش هم به گوش می‌رسد، در ابتدای دهه 80 ریاست فدراسیون را برعهده داشته؛ اگرچه شاید برایش سخت باشد که جای برادرش را در این فدراسیون بگیرد. از سوی دیگر برخی اخبار از مذاکره مسئولان وزارت ورزش با محمدرضا یزدانی‌خرم، رئیس سابق فدراسیون کشتی خبر می‌دهند.
تهدید به تعلیق!
بعد از مطرح‌شدن بحث انتخاب سرپرست برای فدراسیون کشتی، روزبه وثوق احمدی، عضو کمیته حقوقی و قضائی اتحادیه جهانی از احتمال تعلیق کشتی ایران خبر داد: «چندی پیش و بعد از تأکید اتحادیه جهانی اساسنامه فدراسیون کشتی در مجمع با حضور معاون وزیر ورزش اصلاح شد. در اساسنامه جدید برخلاف اساسنامه قبلی مجمع باید درباره استعفا یا برکناری رئیس فدراسیون تصمیم‌گیری کند و این مسأله از دست وزیر ورزش خارج است. اگر خلاف اساسنامه در این مورد اقدام شود، می‌تواند دخالت دولت در امور فدراسیون تلقی شده و عواقبی همچون تعلیق فدراسیون کشتی را در پی خواهد داشت.»


تعداد بازدید :  410