شماره ۴۲۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان
صفحه را ببند
رئیس جمهوری در کنفرانس مشترک خبری در باکو؛
همه کشورها باید از فناوری صلح آمیز هسته ای استفاده کنند
تحریم، سلاح زنگ زده و بی حاصلی است

در پایان سفر رییس جمهوری ایران به جمهوری آذربایجان بیانیه مشترک دوستی و همکاری منتشر شد که در آن بر توسعه و تقویت بیش از پیش روابط تهران – باکو در همه عرصه ها تاکید شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،  روحانی روز پنجشنبه پس از بازگشت از سفر دو روزه به جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران در خصوص دستاوردهای این سفر، گفت: درباره مسایل سیاسی منطقه ای بحث های خوبی انجام گرفت و ما توافقات خوبی در مسایل بانکی داشتیم. روحانی یادآور شد: ما امروز جلسه ای با کارآفرینان و سرمایه گذاران دو کشور داشتیم که اراده دو کشور بر این بود که
 بخش های خصوصی ایران و آذربایجان فعال تر شود.
وی گفت: اگر زمینه لازم برای رفع موانع سرمایه گذاران ایجاد شود ما شاهد روابط اقتصادی بهتر خواهیم بود.
حجت الاسلام حسن روحانی، به دعوت رسمی
 الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان، به این کشور سفر و پس از امضای اسناد و یادداشت تفاهم های همکاری بین تهران و باکو در نشست مشترک خبری شرکت کرد.
روحانی در ادامه با قدردانی از حمایت های جمهوری آذربایجان در مجامع بین المللی از حقوق صلح آمیز هسته ای ایران گفت: ایران هم حامی حقوق جمهوری آذربایجان در مجامع بین المللی است.  رئیس جمهوری  افزود: سلاح های زنگ زده ای مثل تحریم دیگر کارساز نیست و باید برای توسعه و برقراری صلح و ثبات در جهان دست به  دست هم دهیم.
اراده ملت آثار تحریم را به صفر نزدیک کرد
رئیس‌جمهوری گفت: از فشار تحریم آموخته‌ایم کشورهای غربی قابل اعتماد نیستند و در روز فشار و خطر و تحریم به بهانه‌های اندکی طرف مقابل خود را رها می‌کنند و حتی منافع خود را زیر پا می‌گذارند اما کشورهای همسایه اینچنین عمل نمی‌کنند. حجت‌الاسلام حسن روحانی همچنین در نشست مشترک اتاق بازرگانی ایران و جمهوری آذربایجان و در دیدار تجار و بازرگانان دو کشور با بیان این‌که ملت ایران از فشار تحریم درس‌های فراوانی آموخته است، اظهار داشت: اولین درس این بود که اگر ملتی اراده کند، ‌می‌تواند آثار تحریم را به عدد صفر نزدیک کند و حتی در این شرایط برنامه‌های اقتصادی خود را با قوت به پیش ببرد.


تعداد بازدید :  223