شماره ۱۳۶۳ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۷ اسفند
صفحه را ببند
تکون بده، خودتو نشون بده
یا راهکارهایی برای فرار از خانه‎‌تکانی

حسام حیدری طنزنویس

در این روزهای آخر‌ سال احتیاط بدجوری شرط عقل است، چون در هر گوشه‌ای، یک مادر با دستمال و سطل آب در کمین نشسته و اگر حواستان جمع نباشد، با کوچکترین اشتباه در دامشان افتاده و مجبور به خانه‌تکانی می‌شوید.
مادرها برای به تله‌انداختن شما در اولین قدم از روش‌های قدیمی و مهربانانه «قربون پسر خوشگلم برم چه تیپی به هم زده» یا «امروز اون غذایی که دوست داری رو برات درست کردم» شروع می‌کنند و حتی درمواقعی ممکن است وارد یک بازی ناجوانمردانه شده و از روش «دیگه باید برات آستین بالا بزنم» نیز استفاده کنند.
در این‌جور مواقع به سرعت از آنها فاصله گرفته و پولی که برای رفتن به آرایشگاه و ثبت‌نام در باشگاه بهتان داده‌اند را پس داده و توجه کنید که آنها قربانیانشان را با عبارت «عزیز مهربونم» صدا می‌کنند.
دقت کنید که این نسل از مادرها بسیار دقیق و آگاه هستند و با روش‌های قدیمی مثل ناخوش احوالی و مریضی گول نمی‌خورند. آنها سالم و مریض‌بودن شما را از خودتان هم بهتر بلدند و گذشته از آن با یک لیوان عرق نعنا و یک استکان چای نبات می‌توانند همه بیماری‌های دنیا را درمان کنند. موردی داشتیم که یک پسر برای فرار از خانه‌تکانی شب عید با قرارگرفتن در جلوی ماشین و ضربه‌زدن به نخاع و فلج‌کردن خود سعی در فریب‌‌دادن مادرش داشت ولی مادر زیرک توانست با استفاده از مالیدن خمیردندان و ترکیب تخم‌مرغ و زردچوبه سیستم عصبی قطع‌شده او را درمان کرده و از او در پاک‌کردن شیشه‌های اتاق خواب کار بکشد.
موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که بیشتر مادرها با ساده و راحت جلوه‌دادن خانه‌تکانی سعی می‌کنند قضیه را پیش پاافتاده و حل‌شده نشان دهند و مرتب تکرار می‌کنند که: «فقط پنج دقیقه است. این مبل‌ها رو می‌ذاریم اون‌طرف این میز رو می‌کشیم این‌ور... تمومه» ولی تجربه ثابت کرده که مبل‌ها 300 بار جابه‌جا می‌شوند ولی هیچ‌وقت یک جای مناسب که باب میل مادرتان باشد، برایشان پیدا نمی‌شود.
درصورتی که شما بچه زرنگ بوده و هیچ‌کدام از روش‌های مهربانانه روی شما جواب ندهد، آن‌وقت است که مادرها با تغییر تاکتیک به سمت راهکار «ایشالا خیر نبینی برو نگاه کن ببین بچه‌های فامیل برای ماماناشون چکار می‌کنند» رفته و در اولین قدم شیرشان را حرامتان می‌کنند. تفاوت این روش در این است که علاوه بر این‌که مثل روش قبل آخرش مجبور به خانه‌تکانی‌کردن می‌شوید؛ باید کلی هم عذرخواهی کرده و قربان‌صدقه بروید و ناز بکشید. در نتیجه هیچ روشی برای فرارکردن از خانه‌‎تکانی وجود نداشته و الکی متن آدم‌هایی مثل من را نخوانده و با زندگی و آینده خود بازی نکنید. به جای آن خودتان با آغوش باز به سمت تی و جارو رفته و بچه‌های خوبی باشید.
توجه به نکات زیر می‌تواند کمی به شما کمک کند:
برای شست‌وشوی بهتر سرامیک کف، یک لیوان سرکه را در 4 لیوان آب داغ بریزید، دستمال را به آن آغشته کنید و تمام کف را دستمال بکشید. سپس می‌توانید با یک دستمال مرطوب، دوباره سطح را پاک کنید.
کرم مرطوب‌ کننده برای پوست ‌پوست‌شدن دست‌ها بسیار مفید است. از کرم بتامتازون هم برای سوختگی‌های موضعی استفاده کنید.
موفق باشید


تعداد بازدید :  580