شماره ۱۳۶۳ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۷ اسفند
صفحه را ببند
خبرنامه

هدیه نوروزی هلال‌احمر مازندران به گردشگران
شهروند| به منظور تسهیل شرایط برای گردشگران نوروزی و استفاده بهینه از زمان حضور میهمانان، روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان مازندران ربات تلگرامی سفر به مازندران را با داده‌های موردنیاز و ضروری مسافرین نوروزی طراحی کرد. با استفاده از این رباط تلگرامی، کاربران در کمترین زمان ممکن می‌توانند به نیازمندی‌های خود دست یابند و از سفر به مازندران لذت ببرند. این ربات مشتمل بر اطلاعاتی از قبیل آدرس جاذبه‌ها و اماکن توریستی و اقامتی، شماره تلفن‌های اضطراری، آدرس و مشخصات اماکن پذیرایی و رستوران‌ها، آدرس محل استقرار پایگاه‌های امدادونجات نوروزی هلال‌احمر استان و سایر اطلاعات موردنیاز گردشگران نوروزی است. علاقه‌مندان می‌توانند این ربات را از طریق آدرس Helal AhmarBot  برروی گوشی تلفن همراه خود دریافت کنند.

به میزبانی هلال‌احمر گلستان برگزار شد
کارگاه آموزشی بهداشت محیط و روان

شهروند| کارگاه بهداشت محیط در بحران ویژه تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری با حضور ۱۲ استان و با حضور مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر در گلستان برگزار شد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان در کارگاه بهداشت محیط در بحران ویژه تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری که با حضور ۱۲ استان و با میزبانی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در گلستان ۱۴شهرستان داریم و در حال حاضر ۱۲ شعبه هلال‌احمر در شهرستان‌های مختلف استان وجود دارد. دکتر حسین احمدی با بیان این‌که گلستان استانی است که مدام با حوادث بزرگی درگیر است، افزود: تیم فوق تخصصی پزشکی گلستان با هماهنگی سازمان داوطلبان در کرمانشاه مستقر شده است و به مردم زلزله‌زده خدمات ارایه می‌کند. دکتر احمدی افزود: در حوادث و سوانح اولین بحثی که مطرح می‌شود بحث نجات‌وامداد بوده و در کنارش به بحث‌های بهداشت روانی و بهداشت محیط پرداخته می‌شود که البته این دومقوله هم به دلیل اثرات و عوارض آتی آن مهم است. وی تصریح کرد: تحقیقات علمی ثابت کرده است که ۷۰‌درصد افرادی که در معرض آسیب در حوادث شدید قرار می‌گیرند درعرض یک‌سال بعد از حادثه دچار اختلالات عصبی و روانی نظیر اضطراب، افسردگی و عوارض ناشی از تروما می‌شوند والبته اگر مدیریت نشود و سیستم‌های حمایتی شیوع این آسیب‌ها کنترل و درمان صورت نگیرد در سال‌های بعد بروز آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق،اعتیاد و... در آن جامعه متاثر از بحران افزایش می‌یابد. بنابراین پیگیری و بررسی مشکلات جامعه و مردم متاثر از حوادث و بحران در ماه‌های بعد از حادثه مهم است.

اجرای المپیاد آماده طرح ملی دادرس در ۱۰۸ مدرسه قم
شهروند|  با پایان ششمین مرحله از مسابقات المپیاد آماده طرح ملی دادرس در 108 مدرسه در استان قم، گام بلندی در توسعه و ترویج ظرفیت‌های خودامدادی در میان دانش‌آموزان برداشته شد. محمد مصباحی با بیان این‌که طرح ملی دادرس با هدف بازآفرینی روحیه اعتماد به نفس، امید و آرامش‌بخشیدن به جان‌های خسته از حوادث طبیعی و غیرطبیعی ارایه شده است، اظهار کرد: این طرح با دوراندیشی نسبت به وقوع حوادث احتمالی و آماده‌سازی نسل نو برای مقابله با بلایا و فراهم آوردن وسایل آسایش برای تن‌های رنجور، طراحی شده است. وی تصریح کرد: در این طرح، جمعیت هلال‌احمر با نگاه آموزشی بر سه ضلع خانواده، فرهنگیان و دانش‌آموز ضمن افزایش اطلاعات، تلاش دارد تا تغییر روش و رفتار بهداشتی صحیح در جامعه شکل بگیرد. معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر قم با تأکید بر این‌که باید این سه ضلع، در کنار هم آموزش‌های لازم را فرا بگیرند، گفت: با اجرای این طرح دانش‌آموزان از همان ابتدای نوجوانی با الگو پذیرفتن و کمک کردن به دیگران آشنا می‌شوند و خود را برای روزهای سخت و چگونگی به کار بردن شیوه‌های آموزشی در زندگی آماده می‌کنند. وی به تشریح نتایج اجرای طرح دادرس و برگزاری مسابقات المپیاد آماده در شش دوره در مدارس پرداخت و بیان کرد: افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خودامدادی در میان دانش‌آموزان، ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش‌آموزان آموزش‌دیده توانمند و برخوردار از مهارت‌های کارگروهی و همچنین دسترسی به اهداف کارگروهی در راستای رشد و پرورش روحیه مسئولیت‌پذیری، همدلی، مشارکت‌جویی از دستاوردهای اجرای این طرح به‌شمار می‌رود.


تعداد بازدید :  221