شماره ۱۳۶۳ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۷ اسفند
صفحه را ببند
ویترین خانواده

شیرینی شب عید گران نمی‌شود
ایرنا|  رئیس اتحادیه قنادان تهران گفت: شیرینی شب عید و ایام نوروز طبق نرخ مصوب اردیبهشت‌ماه امسال به فروش می‌رسد و با وجود افزایش قیمت مواد اولیه تولید، هیچ تغییری در قیمت انواع شیرینی نخواهیم داشت. علی بهره‌مند افزود: درحال حاضر قیمت برخی از مواد تهیه شیرینی و کیک شامل تخم‌مرغ به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان، پودر نارگیل و پودر کاکائو به دلیل نوسان نرخ ارز افزایش یافته، اما به علت کاهش توان خرید مردم از قنادان خواسته‌ایم تا افزایش قیمتی روی محصولات شب عید نداشته باشند.
او تصریح کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم شیرینی‌ تر و خامه‌ای درجه یک به شرط خالص‌فروشی 215‌هزار ریال، شیرینی‌های زبان، برنجی و پاپیونی 180‌هزار ریال، شیرینی دانمارکی 175‌هزار ریال و کیک یزدی 130‌هزار ریال است.

بازار داغ کارگران خدماتی
تسنیم| یکی از شرکت‌ها در شمال شهر هزینه کارگر برای 8ساعت کاری را 100‌هزار تومان اعلام می‌کند و می‌گوید: هر ساعت اضافه حدود 15هزار تومان می‌شود و یک خانه 75 متری حدود 2روز برای نظافت زمان لازم دارد. یک شرکت خدماتی دیگر در غرب کشور درباره هزینه کارگران می‌گوید: هزینه 4ساعت یک کارگر 65 هزار تومان و 8 ساعت کارگر حدود 95‌هزار تومان است و هزینه یک فرش‌شویی جداگانه محاسبه می‌شود و هزینه هر ساعت اضافه حدود 15‌هزار تومان است. هزینه کارگر خانم نیز حدود 15هزارتومان کمتر است.
کارگران شرکت‌های نظافتی با وجود داشتن کار دشوار از بیمه برخوردار نیستند. اکثر این کارگران کم‌سن و‌ سال هستند و از سر بیکاری و برای تأمین بخشی از هزینه‌های عید برای کارهایی مانند نظافت، قالیشویی و دادزنی از شهرستان به تهران آمده‌اند. مردم تصور می‌کنند که بازار این کارگران در شب عید سکه است، اما خودشان رضایتی ندارند و گلایه از این دارند که قیمت یک روز کار به آسیب‌های این شغل نمی‌ارزد.


تعداد بازدید :  221