شماره ۳۴۲ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
آماري از رقابت پنج فيلم اكران عيد فطر بر پرده سينما
بازار سینماها داغ شد

شهروند|تعطيلات عيد فطر به پايان رسيد، تعطيلاتي كه پيش‌بيني مي‌شد با آغاز اكران فيلم‌هايي كه براي آن در نظر گرفته شده بود، علاقه‌مندان زيادي را به سينما بكشاند.  از سويي عيد فطر يكي از دوره‌هاي اكران مهم سينماي ايران است كه صاحبان فيلم‌ها علاقه دارند فيلم‌هاي‌شان در اين دوره اكران شود، از سويي ديگر عيد فطر امسال مصادف با فصل تابستان بود كه همين موضوع امكان فروش فيلم‌ها را بالاتر برد.  اين در حالي است كه در تركيب اكران اين دوره سعي شد فيلم‌هايي بر پرده بيايند كه در اين تابستان گرم تماشاگران را از خانه‌هايشان بيرون بكشند.  حالا با گذشت چند روز از اكران اين دوره ديده مي‌شود فیلم‌های «آذر، شهدخت، پرويز و ديگران»، «امروز»، «كلاشينكف»، «فرشته‌ها با هم مي‌آيند» و البته «ردكارپت» توانستند گيشه  پررونقي را رقم بزنند، تا آن‌جا كه تقريبا همه  فيلم‌ها در بسياري از سالن‌هاي سينما تا نيمه‌هاي شب سانس فوق‌العاده داشته‌اند.  فروش اين پنج فيلم تا به حال از اين قرار است:
فروش خوب «رد کارپت»
و آغاز امیدوارکننده «کلاشینکف»
«كلاشينكف» سعيد سهيلي در حالي روي پرده قرار دارد كه يك‌سال و نيم از پايين آمدن فيلم جنجالي «گشت ارشاد» از پرده سينما مي‌گذرد. در اين فيلم رضا عطاران، ساعد سهيلي و انديشه فولادوند به ايفاي نقش مي‌پردازند و حالا رضا عطاران «كلاشينكف» بايد با رضا عطاران «ردكارپت» رقابت كند. «ردكارپت» هم يك ماه از اكران موفق‌اش مي‌گذرد و فيلمي متناسب با ايام عيد فطر بود كه در اين تعطيلات به اكرانش ادامه داد.  امیر قطبی، از مديران فيلميران درباره آخرین وضع استقبال مخاطبان از فیلم «رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران به ايسنا گفت:  این فیلم تا نهم مرداد به فروش نزدیک به دو‌میلیارد تومان رسیده و استقبال مردم از این فیلم همچنان فوق‌العاده است.  قطبي بيان کرد: این فیلم طی 34 روز نمایش در تهران یک‌میلیارد و 350‌میلیون تومان و در شهرستان‌ها 580‌میلیون تومان فروش داشته است که رقمی قابل توجه محسوب می‌شود.  وی توضیح داد: «کلاشینکف» طی 9 روز اکران در تهران 315‌میلیون تومان و طی 6 روز اکران در شهرستان‌ها 145‌میلیون تومان بلیت فروخته است. طبیعتا فروش 460‌میلیون تومان در حدود یک هفته برای یک فیلم، فروشی خیلی خوب محسوب می‌شود.   به گفته این پخش‌کننده، هر یک از دو فیلم «رد کارپت» و «کلاشینکف» اکنون در کل کشور، 50 سینما برای اکران دراختیار دارند.
سانس‌هاي فوق‌العاده «آذر، شهدخت،
 پرویز و دیگران» در اكثر سينماها
فيلم «آذر، شهدخت، پرويز و ديگران» آخرين ساخته بهروز افخمي اقتباسي از رمان مرجان شيرمحمدي است، فيلمي كه فيلمنامه‌اش نيز در جشنواره فيلم فجر ‌سال گذشته برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه شد.   
شاپوری همچنین درباره آخرین آمار فروش این فیلم  به ایسنا گفت:  فروش «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» تا پنجشنبه شب و در 9روز اکران در 20 سینمای تهران به 225‌میلیون تومان رسیده است.  پخش‌کننده «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» درباره اکران این فیلم در شهرستان‌ها نیز بیان کرد:  این فیلم در چند شهر اکران خود را آغاز کرده اما قرار است اکران گسترده آن در سینماهای شهرستان را بعد از عید فطر آغاز کنیم.
فروش 180 میلیونی «امروز»
 «امروز» سومين همكاري رضا ميركريمي با شادمهر راستين است، اين كارگردان و فيلمنامه‌نويس در سه فيلم پياپي «به همين سادگي»، «يه حبه قند» و «امروز» با يكديگر همكاري داشته‌اند. فيلم «امروز» روايتي از امروز جامعه ايران از چشم يك راننده تاكسي در تهران است. در فيلم «امروز» پرويز پرستويي، سهيلا گلستاني و شبنم مقدمي به ايفاي نقش پرداخته‌اند و اجرايي متفاوت را از پرويز پرستويي مي‌بينيم. «شرکت نورتابان» اعلام کرده است: فروش فیلم سینمایی «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی در سینماهای تهران به 180‌میلیون تومان رسیده است. همچنین در روزهای تعطیلی، نمایش فیلم «امروز» در تهران به سانس فوق‌العاده کشیده شده و سینما «فرهنگ» برای نخستین‌بار، سانس ۱۲تا ۲نیمه شب را به دلیل استقبال گسترده مخاطبان به این فیلم اختصاص داد..
فروش 160 ميليوني«فرشته‌ها با هم می‌آیند»
«فرشته‌ها با هم مي‌آيند» فيلمي كه تهيه‌كنندگي آن را منوچهر محمدي انجام داده و اولين فيلم بلند حامد محمدي، پسر منوچهر محمدي محسوب مي‌شود.  فيلم داستان يك روحاني جوان به نام احمد است كه با همسرش ليلا در حالي با تنگدستي روزگار سپري مي‌كنند كه صاحب سه فرزند همزمان مي‌شوند. غلامرضا فرجی، مسئول پخش حوزه هنری فروش  گفت این فیلم در روز دوشنبه گذشته       5/15میلیون تومان، سه‌شنبه 5/22 میلیون تومان، چهارشنبه   5/23 میلیون تومان و پنجشنبه 23‌میلیون تومان بوده است که امیدواریم این روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد.  مسئول پخش حوزه هنری خاطرنشان کرد:  به‌طورکلی فروش «فرشته‌ها با هم می‌آیند» در 9 روز اکران در 16 سینمای تهرانی 120‌میلیون تومان بوده است. همچنین فروش فیلم طی چهار روز اکران در 10 شهر به 35‌میلیون تومان رسیده است.  به‌طورکلی مجموع فروش این فیلم به 160‌میلیون تومان
 رسیده است.
البته فيلم سينمايي «حراج» ساخته حسين شهابي هم در اكران فيلم‌هاي عيد فطر حضور داشت. 


تعداد بازدید :  63