شماره ۳۴۲ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

غلامرضا امامی از انتشار ترجمه خود از گزیده داستان‌های کوتاه غسان کنفانی نویسنده فلسطینی خبر داد و گفت:  این کتاب پس از نزدیک به 40 بار ویرایش در 308 صفحه از سوی نشر روزبهان به شکلی نفیس منتشر شده است.  طراحی جلد و صفحه‌آرایی آن را ساعد مشکی انجام داده است و نقاشی‌هایی از دو هنرمند برجسته با عنوان برهان کرکوتلی و ضیاء الغراوی نیز در متن کتاب جای داده شده است.

کارگردان سریال «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» از تمام شدن تصویربرداری 15 قسمت این سریال خبر داد و گفت گروه با نگارش هر قسمت، آن را تصویربرداری کرده و به ضبط و تولید می‌رساند.

به گفته محمد نیک‌بین تهیه‌کننده فیلم‌های «آتش‌بس 1 و 2» به کارگردانی تهمینه میلانی، تبلیغات محیطی و پخش آنونس «آتش‌بس 2» برای اکران دوم عید فطر از هفته آینده آغاز خواهد شد. (با عكس)

کمپانی فیلم بریتانیایی ورکینگ تایتل حقوق رسمی تمامی مجموعه‌های «پنج مشهور» نوشته انید بلایتون نویسنده مشهور بریتانیایی را خریداری کرد.

مسئول موسسه فرهنگی و هنری «مکتب تهران» در آستانه برگزاری کارگاه‌های اجرایی این مکتب در فصل تابستان، «تأویل» را موضوع این دوره از کارگاه‌ها ذکر کرد و موضوع آن را آموزش مواجهه درست با یک متن نمایشی و پرهیز از اضافه کردن خلاقیت‌های اضافی دانست.

زنگ آیین افتتاح نمایش «آرسنیک و تور کهنه» به کارگردانی حسین پارسایی روز شنبه 11 مردادماه توسط علیرضا خمسه نواخته می‌شود.

نمایش «شادی حقیقی آرام و بی‌صداست» برگرفته از زندگی واقعی مجید بهرامی و بهرام ریحانی که با بیماری سرطان مبارزه می‌کنند، با حضور ریحانی، باران کوثری، پانته‌آ پناهی‌ها و حامد بهداد و با دیالوگ‌نویسی علیرضا نادری در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

آنتون فرولو (Anton Frolov) منتقد بين‌المللي سينما در جديدترين نوشته‌هايش درباره سينماي حال حاضر جهان در سايت cineast به تحلیل فيلم «انارهاي نارس» به کارگردانی مجيدرضا مصطفوي پرداخته است.

تصویربرداری بخش‌های شمال کشور تازه‌ترین سریال فریدون حسن‌پور هفته آینده به پایان می‌رسد.

فیلم‌های «دلتا ایکس» به کارگردانی علیرضا امینی، «دلم را به خاک نسپار» به کارگردانی فرزاد موتمن و «آواز‌های سرزمین من» به کارگردانی عباس رافعی از شورای صدور پروانه فیلمسازی، پروانه‌ ساخت دریافت کردند.

به گفته محمد کمالی‌پور بخشی از فیلمبرداری «این بچه مال کیه... ؟» به کارگردانی بهروز افخمی که پیش از این «میلاد» نام داشت از روز دوشنبه،‌13 مرداد آغاز می‌شود.  محسن تنابنده و پیمان قاسم‌خانی بازیگران اصلی فیلم هستند.

کمپانی فیلم بریتانیایی ورکینگ تایتل حقوق رسمی تمامی مجموعه‌های «پنج مشهور» نوشته انید بلایتون نویسنده مشهور بریتانیایی را خریداری کرد.

رمان «فرزند پنجم» اثر دوریس لسینگ با ترجمه کیهان بهمنی توسط نشر افراز به چاپ پنجم رسید.

داوید اوشانا، هنرمند برجسته آشوری، طراح، نقاش، معمار و موزیسین شنبه چهارم مرداد ماه ۱۳۹۳ در تهران درگذشت.

جمعی از سینماگران، مدیران سینمایی و فیلمسازان فیلم کوتاه روز شنبه 11مرداد با حضور در پایگاه اصلی انتقال خون، به کودکان مظلوم غزه خون اهدا می‌کنند.


تعداد بازدید :  98