شماره ۴۲۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان
صفحه را ببند
محمد دایی در گفت‌وگو با «شهروند» از حاشیه‌های اخیر برادرش می‌گوید
امیدوارم مایلی‌کهن درس عبرت گرفته باشد
دوست نداشتیم کار به زندان بکشد اطرافیان وزیر ورزش، آتش بیار معرکه شده‌اند

شهروند| برادر آقای گل فوتبال دنیا در مصاحبه‌هایی که مایلی‌کهن علیه علی دایی انجام می‌داد و درنهایت نیز منجر به زندانی شدنش شد، نیز از طعنه‌های مرد جنجالی فوتبال ایران در امان نمی‌ماند اما او بر خلاف برادرش اصلا موافق زندانی شدن مایلی‌کهن نبوده است. حتی به گفته محمد دایی، او نقش زیادی در راضی کردن برادرش برای انصراف از شکایتش علیه مربی سابق خود داشته و امیدوار است این ماجرا درس عبرتی هم برای او و هم برای دیگران که اینگونه صحبت می‌کنند، باشد. در ادامه گفت و گوی محمد دایی را با «شهروند» می‌خوانید:
  علی‌دایی در بیانیه‌ای که برای آزادی مایلی‌کهن منتشر کرد، اعلام کرده بود که با خانواده‌اش مشورت کرده است. شما هم در این تصمیم نقشی داشتید؟
از ابتدا نباید مسأله به این‌جا کشیده می‌شد و متأسفانه آقایان کاری کردند که اتفاقات بدی رخ دهد. من پیش از این هم با زندانی شدن مایلی‌کهن مخالف بودم اما برادرم چون به خانواده‌اش توهین شده بود، نتوانست کوتاه بیاید. بعد از زندانی شدن مایلی‌کهن نیز طی مشورتی که با هم داشتیم، تصمیم گرفت رضایت دهد تا صحنه ورزش دیگر شاهد این بی‌اخلاقی‌ها نباشد.
   مایلی‌کهن در صحبت‌هایش علیه علی دایی، شما را هم بی‌نصیب نمی‌گذاشت و اتهاماتی به شما می‌زد؟
دیگر نمی‌خواهم وارد اتفاقات گذشته شوم اما امیدوارم سرنوشت این آقا درس عبرتی برای خودش و بقیه شود. اصلا شاید او را اطرافیانش تحریک می‌کردند که چنین صحبت‌هایی را انجام دهد زیرا من که هیچ‌وقت خصومتی با مایلی‌کهن نداشتم. همان‌طور که گفتم، نه من و نه علی دوست نداشتیم، کار به این‌جا کشیده شود اما با لجبازی و اصرار بر حرف‌های نادرستی که مطرح کردند، باعث شدند که کار به دادگاه و زندان برسد.
   فشار رسانه‌ها و پیشکسوتان در تصمیم دایی برای رضایت دادن تأثیرگذار بود؟
همین پیشکسوتان زمانی که به خانواده من و علی دایی توهین می‌شد، هیچ حمایتی از ما نمی‌کردند اما حالا همه پشتیبان فردی شده‌اند که قانونا ثابت شده، کار اشتباهی انجام داده است. این صحبت‌ها تأثیری در تصمیم ما نداشت. همان‌طور که گفتم قلبا علی هم نمی‌خواست او به زندان بیفتد و تا روز آخر نیز انتظار داشت که آقایان پشیمان شوند تا رضایت دهد. حالا هم این تصمیم را گرفت زیرا روح ورزش با زندان سازگار نیست.
   از این بحث بگذریم، از ماجرای شکایت وزیر ورزش از علی دایی صحبت کنید. انگار ماجرا جدی است!
مشکلی وجود ندارد و دوستان می‌توانند شکایتشان را پیگیری کنند اما علی دایی نیز به صورت قانونی پاسخشان را می‌دهد. نماینده همین آقای وزیر در برنامه پر بیننده نود صحبت‌هایی را انجام داد که از اصل اشتباه بود اما من واکنشی نشان ندادم. به نظرم بهتر است که اخلاق در دستور کار شخص اول ورزش کشور و اطرافیانش که آتش‌بیار معرکه شده‌اند، قرار بگیرد.
   پس شما معتقدید که اظهارات نماینده وزارت ورزش مبنی بر این‌که شما 500‌میلیون و علی دایی 1/2‌میلیارد از پرسپولیس به خاطر 7 بازی دریافت کرده‌اید، کذب است؟
در مورد علی دایی نمی‌توان صحبت کنم زیرا در جریان مبالغی که دریافت کرده، نیستم اما درباره خودم باید بگویم که اظهارات وزارت ورزش کاملا کذب است. من بعد از جدایی از پرسپولیس حدود 70، 80‌میلیون از قرارداد این فصلم را دریافت کردم و بقیه‌اش را نیز بخشیدم. چطور می‌گویند من 500‌میلیون گرفته‌ام؟ نمی‌دانم این ارقام و اعداد را از کجا درآورده‌اند و چطور این‌قدر راحت دروغ می‌گویند.
   به‌عنوان سوال پایانی وضع پرسپولیس را در آستانه دربی چطور می‌بینید؟
ما مثل برخی از آقایان نیستیم که وقتی بیرون هستند، دائما انتقاد می‌کنند و وقتی خودشان سمتی می‌گیرند، تقصیر را بر گردن دیگران می‌اندازند. برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم زیرا با بازیکنان این تیم مدت زیادی زندگی کرده‌ام و می‌دانم که پتانسیل‌شان بیشتر از این است. امیدوارم بازی های زیبایی را ببینیم که از همه چیز برای تماشاگران مهم‌تر است. البته وضع پرسپولیس نسبت به گذشته تغییری نکرده و جایگاه خوبی در جدول ندارد، با توجه به این‌که بازی‌های اخیر این تیم با تیم‌های ضعیف‌تر بوده است.

فریادشیران: حاجی امروز آزاد می‌شود
اهالی فوتبال، به دنبال آشتی مایلی‌کهن و دایی

شهروند| ماجرای علی دایی و محمد مایلی‌کهن وارد فاز جدیدی شده است. پس از این‌که سرمربی سابق پرسپولیس شکایتش را از محمد مایلی‌کهن پس گرفت، احتمالا او امروز از زندان اوین آزاد می‌شود. در چنین شرایطی اهالی فوتبال به دنبال آن هستند با برگزاری مراسمی مایلی‌کهن و دایی را آشتی دهند تا اختلافات این دو نفر شاید برای همیشه پایان یابد. نادر فریادشیران دراین‌باره می‌گوید: «روز پنجشنبه با مایلی‌کهن ملاقات داشتم. او باید در زندان بماند تا رضایتنامه علی دایی صبح شنبه به دادسرا برود و پس از حکم دادسرا و ابلاغ به زندان احتمالا عصر روز شنبه مایلی‌کهن آزاد شود. پیشنهادم به دایی این است که از مایلی‌کهن دلجویی کند تا یک بار برای همیشه این اختلافات تمام شود.» از سوی دیگر، علی‌اکبر محمدزاده، رئیس کمیته اخلاق هم برای آشتی‌کنان این دو نفر پاپیش گذاشته: «قرار است با برخی پیشکسوتان، مربیان، ورزشکاران و مسئولان فدراسیون جمع شده و تدارک مراسمی را ببینیم. خواسته جامعه فوتبال آشتی‌کنان مایلی‌کهن و دایی است و ان‌شاءالله این مسأله صورت می‌پذیرد.»

 


تعداد بازدید :  288