شماره ۴۲۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان
صفحه را ببند
نایب قهرمان آسیا، مدال طلای جهان را به گردن آویخت
رستمی: داوران نگذاشتند رکوردشکنی کنم

شهروند| از قبل هم پیش‌بینی می‌شد که در دسته 85 کیلوگرم مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان باید شاهد حضور کیانوش رستمی روی یکی از سکوهای قهرمانی باشیم اما با توجه به اتفاقات غیرمنتظره‌ای که برای او در بازیهای آسیایی اینچئون رخ داد و این وزنه‌بردار قدرتمند مدال طلا را از دست داد، نگرانی در چهره او در آلماتی قزاقستان دیده می‌شد. پیش از او نیز رسول تقیان، دیگر وزنه‌بردار ایران در این دسته با مقام بیست و سومی به کار خود پایان داده بود.
البته کیانوش رستمی کارش را با قدرت روی تخته مسابقات جهانی آغاز کرد و در حرکت یک ضرب 3 بار قدرتمندانه وزنه را بالای سر برد تا این‌که با وزنه 178 کیلوگرمی به کار خود پایان دهد و در این حرکت به مدال نقره دست پیدا کند. رستمی همچنین رکورد یکضرب دسته 85 کیلوگرم ایران را به میزان 2 کیلوگرم ارتقا داد.  در حرکت دوضرب اما رستمی مثل بازی‌های آسیایی به مشکل برخورد و 2 بار وزنه‌های 211 و 212 کیلوگرمی را به زمین انداخت، اگرچه در حرکت نخست خودش اعتقاد داشت که خطایی انجام نداده و به درستی وزنه را بالای سر خود برده است. انتخاب وزنه 213 کیلوگرمی یک ریسک محسوب می‌شد که در صورت بالای بردن آن رستمی به مدال طلا می‌رسید. درنهایت کیانوش موفق شد در حرکت سوم 213 کیلوگرم را بالا  سر ببرد تا علاوه بر کسب طلای مسابقات جهانی که نخستین مدال ایران در این مسابقات محسوب می‌شد، رکورد مجموع ایران که قبلا در اختیار شاهین نصیری نیا  بود را نیز یک کیلوگرم افزایش دهد.
کیانوش رستمی پس از رفتن روی سکوی قهرمانی می‌گوید:  «پس از این‌که داوران به ناحق در حرکت دو ضرب حرکت اولم را خطا تشخیص دادند، باعث شد تا روحیه‌ام به هم بریزد اما خدا را شکر توانستم با تمرکز بالا طلای دو ضرب و مجموع جهان را به خود اختصاص دهم. می‌خواستم رکورد جهان را بزنم که متاسفانه با اشتباه داوران در حرکت اول این فرصت برایم از دست رفت. یک انتقاد هم از صداوسیما کنم که با وجود قهرمانی من در جهان مسابقه‌ام را از طریق تلویزیون پخش نکردند.»
با مدال طلایی که رستمی کسب کرد، امیدها برای کسب یک رتبه آبرومند در بخش تیمی نیز زنده شد، با توجه به این‌که فردا نیز بهداد سلیمی می‌تواند یک طلای دیگر برای کشورمان به ارمغان بیاورد، اگر چه به نظر هدف اصلی او رکوردشکنی در این مسابقات است.

 


تعداد بازدید :  254