شماره ۴۲۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان
صفحه را ببند
روي خط خبر

در نشست استاندار با نمایندگان تهران مطرح شد
تهران 100 کلانتری کم دارد
شهروند| استاندار تهران در نشست با نمایندگان مردم استان تهران گفت: ‌700‌میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدارس مسکن مهر استان نیاز است.سیدحسین ‌هاشمی در جلسه مشترک استاندار تهران با نمایندگان مردم تهران در مجلس که جمعی از فرمانداران استان هم حضور داشتند، گفت: درآمد استان تهران درآمدی بدون وابستگی به نفت است. به وزارت کشور پیشنهاد دادم که حاضریم استان تهران را خودکفا و بدون تکیه بر بودجه نفت اداره کنیم. استان تهران در شرایطی است که با درآمدهای خود می‌تواند اداره شود.استاندار تهران رسیدگی به وضع آب و فاضلاب را از اولویت‌های دیگر در اداره استان دانست و گفت: تصفیه یک‌میلیارد و 400‌میلیون مترمکعب فاضلاب تهران در شرایطی که با کمبود آب مواجه هستیم می‌تواند بخش عمده‌ای از آب کشاورزی با الگوی کشت جدید را تأمین کند که از مصوبات ماندگار است.هاشمی به ترافیک تهران هم اشاره کرد و گفت: ‌توجه به ترافیک تهران و آلودگی هوای ناشی از آن در استانداری تهران به قدری است که دو مرتبه از سوی دولت تذکر گرفته‌ام. هاشمی به موضوع تاکسی‌های فرسوده استان تهران هم اشاره کرد و گفت:30‌هزارخودروی فرسوده در تهران در کنار 60‌هزار خودروی فرسوده در آژانس‌های تهران حدود 100‌هزار خودرو را تشکیل می‌دهد که لازم است از رده خارج شوند.حسین طلا هم در این جلسه به موضوع امنیت تهران اشاره کرد و گفت: ‌براساس مصوبه ‌سال 77 برای تهران حدود 180 کلانتری پیش‌بینی شده است درحالی‌که امروز فقط 82 کلانتری در تهران فعال است.او به اهمیت حضور به موقع نیروهای انتظامی در محل وقوع حوادث هم اشاره کرد. به گفته طلا در تهران با کمبود 100 کلانتری مواجه هستیم.در ادامه این نشست، هدایت‌الله جمالی‌پور، فرماندار شهرستان ری به لزوم ساماندهی افاغنه در ری اشاره کرد و گفت: ‌200‌هزار افغانی به‌طور رسمی و غیررسمی در شهرستان ری ساکن هستند که حتی در برخی روستاها اهالی همه افغانی‌اند.

معرفی برترین‌های نمایشگاه مطبوعات
غرفه‌های برتر بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در آئین اختتامیه این نمایشگاه معرفی شدند و فرهنگستان زبان و ادب فارسی هم لوح تقدیر خود را به سه روزنامه اهداء کرد.
نشریات فرهنگی- هنری: خط خطی (شایسته تقدیر) و پیک توانا (برتر)،  نشریات عمومی و خانوادگی: ایران پاک (شایسته تقدیر) و کوک (برتر)، نشریات سیاسی و اقتصادی: در این بخش هیچ غرفه‌ای شایسته تقدیر شناخته نشد، اما غرفه نشریات مهرنامه و پنجره با عنوان غرفه های برتر معرفی شدند.  نشریات آموزشی و تخصصی: طره (شایسته تقدیر) و پژوهش و هنر (غرفه برتر)،  دین و اندیشه: خبرگزاری قرآنی ایران- ایکنا (شایسته تقدیر) و خبرگزاری رسا (برتر)، رسانه های محلی: همدان پیام (شایسته تقدیر) و نقد حال (برتر)، موسسات مطبوعاتی: دنیای تغذیه، خانواده سبز و آرامش برتر (شایستگان تقدیر) و روزنامه خراسان (غرفه برتر)، روزنامه‌ها: آسیا (شایسته تقدیر)، گسترش صنعت (غرفه برتر)، خبرگزاری‌ها: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (شایسته تقدیر) و خبرگزاری تسنیم (غرفه برتر).
در این مراسم، همچنین لوح تقدیر به جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به نشریه شهدای اسلام و خبرگزاری دفاع مقدس اهداء شد که مدیر نشریه شهدای اسلام لوح تقدیر خود را به خانم میرعلی اکبری اهداء کرد.
در مراسم اختتامیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، همچنین لوح تقدیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی به جهت درج بیشترین مقالات و گزارش ها با موضوع زبان و ادبیات فارسی به روزنامه اطلاعات اهداء شد.
 فرهنگستان زبان و ادب فارسی، همچنین از روزنامه سراسری شهروند و روزنامه استانی خبر جنوب برای رعایت درست‌نویسی و پاکیزه‌نویسی، با اهدای لوح تقدیر تجلیل کرد.


تعداد بازدید :  333