شماره ۴۲۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان
صفحه را ببند
پایان 12‌سال زندگی زیرزمینی مرد جنایتکار

شهروند| 12‌سال پیش با قتل مرد راننده پایش در شوشتر خوزستان به دنیای جنایتکاران باز شد. در شوشتر خوزستان وقتی با چوب به راننده پیکان حمله‌ور شد هرگز تصور نمی‌کرد او به قتل برسد. پا به فرار گذاشت. زندگی زیرزمینی را آغاز کرده بود. هر ماه در یک شهر مخفیانه سپری می‌کرد تا در دام ماموران پلیس گرفتار نشود. او که در یک کارگاه ساختمانی در تهران مشغول به کار بود هرگز تصور نمی‌کرد، پلیس وی را ردیابی کند.
18آبان‌ماه پرونده این جنایت از شعبه 101 دادگاه جزایی شهرستان شوشتر استان خوزستان به شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 23 تهران ارجاع شد تا مرد جنایتکار در تهران دستگیر شود.
کارآگاهان اداره دهم با بررسی اولیه پرونده اطلاع پیدا کردند که در 22 اسفندماه‌سال 81 مردی به نام «امیر» با ضربات چوب «اصغر» به قتل رسیده و قاتل نیز از آن زمان متواری شده است. با انجام تحقیقات از سوی پلیس آگاهی شهرستان شوشتر مشخص می‌شود که قاتل درحال حاضر در تهران و به صورت مخفیانه زندگی می‌کند. با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و تجمیع اطلاعات بدست آمده موفق به شناسایی محل اختفای متهم در بزرگراه شهید خرازی داخل یک کارگاه ساختمانی شدند که «اصغر» در آن‌جا با هویت جعلی مشغول به‌کار شده بود. وقتی مخفیگاه و محل کار متهم در کارگاه ساختمانی شناسایی شد، کارآگاهان توانستند اصغر 41ساله را دستگیر کنند. متهم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت 10 صبح 22اسفندماه‌ سال 81 با موتورسیکلت در بلوار اصلی شهرستان شوشتر درحال حرکت بودم که یک خودرو سواری پیکان مدام پشت سرم بوق می‌زد؛ با دست به راننده اشاره کردم که عبور کند اما راننده پیکان پس از عبور، ناگهان جلوی من پیچید و با یک چوب به سمت من حمله‌ور شد؛ من نیز چوب را از دست او گرفته و ضربه‌ای به سرش وارد کردم؛ وقتی متوجه شدم بیهوش شده است بلافاصله از محل متواری شدم. در این چند‌سال نیز در شهرستان‌های مختلف کشور (یزد، اصفهان، قم و ...) به‌صورت مجرد و مخفیانه زندگی می‌کردم.
با اعتراف متهم به جنایت، او با قرار بازداشت راهی زندان شد و تحقیقات برای افشای زوایای پنهان پرونده ادامه دارد.


تعداد بازدید :  298