شماره ۴۲۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان
صفحه را ببند
ترافیک ششمین روز نمایشگاه در غرفه «شهروند» سنگین شد
دیدار با مسئولان بلندپایه دولتی و فعالان اقتصادی

گروه اقتصادی| بدون‌شک پنجشنبه 22 آبان شلوغ‌ترین روز نمایشگاه بود. شلوغی که شور و حرارت حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها را بیشتر کرده و موجب شده بود تا غرفه شهروند از حوالی ساعت 12 ظهر این روز تا پایان ساعت کاری نمایشگاه میزبان چهره‌های شاخص حوزه‌های مختلف باشد. در این روز که با تنها روز تعطیل هفته در عالم مطبوعات و رسانه (یعنی پنجشنبه‌ها) همزمان شده بود، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه هم پررنگ‌تر از باقی روزها به نمایشگاه آمده بودند. برخی از اعضای تحریریه روزنامه شهروند هم در پنجشنبه شلوغ و پرکار نمایشگاه میزبان چهره‌های شاخص سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها بودند که در ادامه به برخی از آنان اشاره خواهیم کرد. هنوز یک ساعتی از ظهر نگذشته بود که ولی‌الله افخمی‌راد رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران و معاون وزیر صنعت به همراه همکارانش در روابط عمومی این سازمان طی قراری از پیش تنظیم شده به شهروند آمدند. افخمی‌راد ضمن بازدید از غرفه شهروند و آشنایی بیشتر با فعالیت‌های روزنامه، با اعضای گروه اقتصادی شهروند در مورد تغییر رویکرد ایران در حوزه برگزاری نمایشگاه‌ها گفت وگو کرد که مشروح این گفت‌وگو در روزهای آتی در صفحات اقتصادی روزنامه منتشر خواهد شد. اندکی پس از این بازدید اما فاطمه دانشور از اعضای شاخص اتاق بازرگانی ایران به غرفه شهروند آمد. این بانوی کارآفرین در گفت‌وگو با گروه اقتصادی شهروند، آخرین تحولات و طیف‌بندی‌های این نهاد بخش خصوصی را تحلیل کرد که گفت‌و‌گو با وی نیز در روزهای آتی در صفحات اقتصادی منتشر می‌شود. غلامحسین دوانی کارشناس اقتصادی و فعال حوزه بورس و مالیات میهمان دیگر غرفه شهروند بود که بعد از بازدید این غرفه درخصوص مسائل مالیاتی و حوزه بورس با همکاران گروه اقتصادی‌مان
 گفت و‌گوی مشروحی را انجام داد. دوانی به مصاحبه‌های اخیرش با شهروند اشاره کرد و ضمن تقدیر از نوع نگاه شهروند درخصوص مسائل مالیاتی و حوزه بورس، گفت:  من ‌سال پیش هم درخصوص وجود حباب در بورس به مسئولان هشدار داده بودم و درخصوص مالیات نیز گفته بودم که با توجه به بحث کنترل زیرساخت‌ها از سوی دولت، افزایش رقم مالیات بر ارزش افزوده ممکن نیست.
گفت و‌گوی تفصیلی این کارشناس اقتصادی با شهروند را در روزهای آینده در صفحات اقتصادی شهروند بخوانید. هر چه به زمان‌های پایانی نمایشگاه و البته ساعات عصرگاهی نزدیک‌تر می‌شدیم همهمه و حضور بیشتری در راهروهای نمایشگاه دیده می‌شد. در همین لحظات بود که بلندگوهای نمایشگاه ساعت کار روز پنجشنبه را تا ساعت 9 شب تمدید کرد.  حوالی ساعت 6 بعدازظهر که غرفه شهروند میزبان میهمانان مختلفی در غرفه بود، چند بازدید همزمان با چند قرار از پیش تعیین شده تداخل پیدا کرد. در همین حین جمشید عدالتیان و محمدرضا بهزادیان از اعضای شاخص و اثرگذار اتاق بازرگانی ایران با هماهنگی قبلی گروه اقتصادی وارد غرفه شهروند شدند. این دو فعال اقتصادی اتاق بازرگانی ضمن بازدید از غرفه شهروند، با اعضای تیم اقتصادی روزنامه شهروند نیز گفت وگوی مفصلی را در مورد مباحثی نظیر، اندیشه‌های اقتصادی، تحولات اخیر در اتاق بازرگانی و رویکرد دولت در باب مسائل اقتصادی انجام دادند که مشروح صحبت‌های مطرح شده در روزهای آتی در صفحات اقتصادی شهروند منتشر خواهد شد. در حین گفت و گوی مفصل شهروند با این دو عضو اتاق بازرگانی، کوروش پرند رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به غرفه شهروند آمد و با خبرنگاران روزنامه در مورد ورود نیروهای کار از مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاهی به حوزه صنعت و بازار کار گفت وگو کرد. همزمانی ورود این میهمانان به غرفه شهروند ادامه داشت تا این‌که علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم به غرفه شهروند رسید. این عضو کابینه دولت یازدهم در حین بازدید از غرفه شهروند با اعضای جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها که در گوشه‌ای از غرفه شهروند مشغول معرفی فعالیت‌هایشان بودند دیدار کرد و در مورد موضوع کارتن‌خواب‌ها گفت:  اکنون ما در کشور زن کارتن‌خواب نداریم و من شخصا این موضوع را پیگیری کرده‌ام. وزیر کار در ادامه حضورش با میهمانان حاضر در غرفه شهروند که مشغول مصاحبه بودند خوش و بش کرد و به اعضای تحریریه شهروند نیز خسته نباشید گفت.
حدود ساعت 7 بود که دیگر میهمان اقتصادی غرفه شهروند از راه رسید. ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی به همراه معاونین و مسئولان
روابط عمومی این مجموعه به غرفه شهروند آمد و پس از بازدید و گپ و گفت با اعضای تحریریه روزنامه شهروند گفت:  من از رویکرد روزنامه شهروند در موضوع اطلاع‌رسانی تشکر می‌کنم. او که تمایلی برای مصاحبه در آن شلوغی نمایشگاه را نداشت، به تیم اقتصادی شهروند قول داد در آینده‌ای نزدیک برای گفت‌وگوی تفصیلی با این روزنامه وقت بگذارد. البته که کشمکش مسئولان روابط عمومی و روزنامه نگاران برای هدایت ولی‌الله سیف به سمت غرفه‌هایشان از دیگر نکات جالب‌توجه ششمین روز نمایشگاه بود که به دلیل کمبود وقت و تعدد غرفه‌ها به ناچار اتفاق افتاده بود.
میهمان ویژه بعدی غرفه شهروند باز هم از کابینه دولت بود. محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهوری به همراه حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد نیز با همراهی چند تن از همکاران و البته تیم حفاظت شان به غرفه شهروند آمدند که البته به دلیل ازدحام بیش از حد و کمبود وقت، مصاحبه با خبرنگاران روزنامه را به زمانی دیگر موکول کردند. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری هم مانند دیگر میهمانان شهروند با مسئولان غرفه و اعضای تحریریه عکس یادگاری گرفتند.
 بعد از این، اما چند تن از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران قدیمی رسانه‌های مختلف به غرفه شهروند آمدند و با اعضای تحریریه روزنامه مشغول صحبت شدند که در این میان محمد طاهری مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران و سردبیر هفته‌نامه تجارت‌فردا ازجمله این افراد بود که دقایقی را با بچه‌های اقتصادی روزنامه شهروند به گفت‌وگو نشست .


تعداد بازدید :  281