شماره ۴۲۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان
صفحه را ببند
افزایش ذرات معلق در هوای تهران
بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و زنان باردار در خانه بمانند

شهروند| هوای آلوده در سومین هفته از دومین ماه پاییزی به تهران بازگشته و به این زودی‌ها هم قصد رفتن ندارد. سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوا دیروز از تداوم هوای ناسالم در تهران خبر داد و گفت: شرایط کیفی هوا در تهران برای گروه‌های حساس یعنی کودکان و سالمندان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی و جانبازان شیمیایی می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد.
تهران حدود یک‌هفته‌ای است که مثل همه پاییزها و زمستان‌های گذشته، روزهایی با هوای آلوده را پشت‌سر می‌گذارد. در نرم‌افزار یا به اصطلاح اپلیکشین «آسمان آبی» که از چندماه پیش فعال شده و اطلاعات آلودگی هوای تهران را به صورت نوتیفیکیشن روی گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهد دیروز هم هوا آلوده بود و بنا به پیش‌بینی مسئولان شرکت کنترل کیفیت هوا تا چند روز دیگر هم این آلودگی ادامه دارد. «حشمت‌الله بسطامی»، در این‌باره گفت: «هوای ناسالم اوایل هفته آینده نیز ادامه می‌یابد. هوای تهران در روزهای اخیر برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار داشت و با توجه به پایداری جوی این وضع در روزهای اول هفته جاری هم ادامه دارد.»
به گفته وي هوای تهران در روزهای اخیر به دلیل بالارفتن غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون در شرایط ناسالم قرار گرفته است.
سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران افزود:  براساس اطلاعات حاصل از دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، شاخص کیفیت هوای تهران روز جمعه روی عدد 114 قرار گرفت و این در حالی است که در روز پنجشنبه گذشته هم شاخص آلایندگی هوای تهران روی عدد 111 قرار داشت.
به گفته بسطامی لازم است سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های قلبی، ریوی، تنفسی و کودکان از فعالیت‌های بدنی در فضای آزاد جدا خودداری کنند.


تعداد بازدید :  241