شماره ۴۲۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان
صفحه را ببند
کارگاه‌های آموزشی عبدالرضا کاهانی در فرانسه

بعد از «اصغر فرهادی» حالا «عبدالرضا کاهانی» است که در فرانسه فیلمش را ساخته و منتظرِ نمایشِ آن است؛ اما او پیش از آن، با حضور در مدارس هنری این کشور کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کند.
اکران «وقت داریم حالا» از پنجشنبه‌ آینده (20 نوامبر) آغاز می‌شود و به بهانه نمایش آن، کارگاه‌های آموزشی در مدارس هنری شهرهای مختلف فرانسه با حضور کاهانی برگزار می‌شود. در این جلسات پرسش و پاسخ که تا کنون دو جلسه از آن برگزار شده است، هنرجویان پرسش‌های خود را مطرح می‌کنند.
«وقت داریم حالا» که چندی پیش در جشنواره فیلم کارلووی‌واری حضور داشت به زبان فرانسوی ساخته شده و بازیگران آن یک دختر و پسر 17 و 20ساله هستند که طی یک روند تست‌گیری انتخاب شده‌اند. این فیلم درباره یک ایرانی به نام «عماد» است که پس از چند ‌سال تحصیل در شهر کوچک «بزانسون» قصد دارد خود را به یک آژانس مانکن در «پاریس» معرفی کند، درحالی‌که به دوست خود که دختری فرانسوی به نام «کارولین» است، گفته می‌خواهد به ایران برگردد. در آستانه سفر و جدایی همیشگی، کارولین که - زیر سن قانونی است - او را مطلع می‌کند از عماد باردار است. «وقت داریم حالا» قرار است به‌زودی در بخش مسابقه جشنواره فیلم دهلی حضور داشته باشد. کاهانی بعد از این فیلم، «استراحت مطلق» را در ایران مقابل دوربین برده و اواسط آذرماه برای پیگیری کارهای اکران آن به ایران خواهد آمد. سعید خانی، مجری طرح فیلم «استراحت مطلق» اوایل آبان‌ماه از ارائه این فیلم برای دریافت پروانه نمایش خبر داده بود. عبدالرضا کاهانی بعد از حاشیه‌های اکران «بی‌خود و بی‌جهت» در ایران عازم فرانسه شد و فیلم جدیدش را کلید زد. این فیلم که برای اولین‌بار در ۴۹ امین جشنواره فیلم کارلووی واری به نمایش درآمد و با استقبال گرم تماشاچیان روبه‌رو شد، نمایش عمومی‌اش را از ۲۰نوامبر ۲۰۱۴ در فرانسه آغاز می‌کند.

 


تعداد بازدید :  222