شماره ۴۲۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

نمایشگاه مجسمه‌های انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران با عنوان «عاشورا»، امروز در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

«محسن چاووشی» پس از انتشار آلبوم «پاروی بی‌قایق»، آلبوم جدیدی به نام «چنگیز» را تا‌ سال آینده در بازار موسیقی کشور منتشر می‌کند.

اولیور استون، کارگردان آمریکایی که به ساخت فیلم‌هایی از شخصیت‌های سیاسی این کشور شهرت دارد، ‌سال آینده فیلمی از ادوارد اسنودن مامور سابق سیا خواهد ساخت.

اولین آهنگ ضبط‌شده توسط «الویس پریسلی»، خواننده پرآوازه آمریکایی در یک حراجی فروخته می‌شود. این حراجی همزمان با هفتادمین سالگرد تولد «الویس پریسلی» در هشتم ژانویه برگزار می‌شود.

باغ موزه قصر به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی در نظر دارد نمایشگاه کتابی را با عنوان «نخستین نمایشگاه کتاب قصر» با هدف تقویت فرهنگ جامعه و تشویق مردم و خانواده‌ها به کتاب و کتابخوانی در این مجموعه برگزار کند.

عبدالله کوثری، مترجم صاحب سبک 68ساله شد.

نخستین آلبوم تصویری «گروه دیوار» 25آبان‌ماه منتشر می‌شود. به گزارش «موسیقی ما»، گروه «دیوار» به سرپرستی یاشار خسروی و مسعود همایونی به‌زودی نخستین آلبوم رسمی خود را به بازار موسیقی عرضه می‌کند.

شورایعالی تهیه‌کنندگان با صدور اطلاعیه‌ای درخصوص عدم‌نمایش «عصبانی نیستم»، اعتراض خود را با عنوان بی‌اعتبار بودن پروانه نمایش ارشاد اعلام کرد.

فیلم «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار طي 2روز اول اکران خود به فروش 64‌میلیون تومانی رسید و فيلم «ميهمان داريم» هم با در اختیار داشتن 20سالن و در 2روز اول اکران، 18‌میلیون تومان فروش کرده است.

همایش «نمود زندگی روزمره در سینمای مستند» از 25 تا 27آبان‌ماه در خانه سینما برگزار  مي‌شود.

آثار هدیه یوسفی‌فرد،  هنرمند نقاش در سومین نمایشگاه بین‌المللی هنر معاصر اسلامی در کنار آثار هنرمندان سایر کشورها، در آمریکا به‌نمایش گذاشته  می‌شود.

احسان عبدی‌پور، کارگردان جوان سینما، از اعلام آمادگی مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم جدید خود خبر داد.

روز دوشنبه 26آبان عبدالله انوار از سوی کتابخانه ملی تجلیل  می‌شود.

وارن کلارک، بازیگری که در فیلم «پرتقال کوکی» به کارگردانی استنلی کوبریک نقش شخصیتی منفی موسوم به دروگ دیم را برعهده داشت، چهارشنبه در 67سالگی در لندن از دنیا رفت. کارگزار این بازیگر اعلام کرد که وی مدتی کوتاه بعد از ابتلا به یک بیماری در خواب درگذشته است.

روبرت صافاریان، منتقد سینما و مستندساز با فیلم مستند «در فاصله دو کوچ» که روایتی از کوچ ارامنه است، در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت حضور دارد.

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «پرده‌نشین»  به کارگردانی بهروز شعیبی هم‌اکنون در تهران ادامه دارد و مراحل فنی‌اش نیز به‌طور همزمان انجام می‌شود.

با گذشت یک‌هفته از انتشار آلبوم رودخانه بی‌پایان و ثبت رکورد جدیدی درخصوص پیش‌فروش این آلبوم در سایت آمازون؛ پینک فلوید در صدر اخبار موسیقی قرار گرفت.

برایان کرنستن ستاره سریال «بریکینگ بد» در «ترومبو» نقش دالتون ترومبو  فیلمنامه‌نویس آمریکایی را بازی می‌کند.


تعداد بازدید :  294